Największą nadzieję na powrót pociągu dalekobieżnego nasi podróżni mieli rok temu. W nowym rozkładzie jazdy pociągów, który zacznie obowiązywać od grudnia, nie ma szans na dalekobieżne połączenie przejeżdżające przez Prudnik oraz Nysę.
W tym roku nie ma złudzeń. Przewozy Regionalne jasno powiedziały, że nie dysponują odpowiednią liczbą sprawnych wagonów oraz lokomotyw. Przewoźnik ten póki co zrezygnował z planów uruchomienia połączenia kolejowego Warszawa-Kudowa-Zdrój przez Nysę i Prudnik.
Do Kudowy-Zdrój dojadą pociągi spółki InterCity, ale ominą one nasze okolice. Prawdopodobnie do dolnośląskiego kurortu przyjadą od strony Wrocławia. Co ciekawe InterCity odbiera zmodernizowane i nowoczesne lokomotywy spalinowe SM42, ale nie ma raczej szans na to, że spółka ta będzie zainteresowana obsługą pociągów dalekobieżnych w naszym regionie. Zmodernizowane lokomotywy SM42 poza pociągami do Kudowy-Zdrój obsłużą między innymi sezonowe składy kursujące do Helu.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Pomysł prezentacji tego, jak po powodzi z 1997 roku kursowały pociągi na Magistrali Podsudeckiej, spodobał się czytelnikom. Był to jeden z najchętniej czytanych newsów w ostatnich latach. Dziś uzupełnienie informacji.
Mamy rozkład pociągów dalekobieżnych, które od grudnia pojadą przez Magistralę Podsudecką. Bezpośredni dojazd do Olsztyna, Warszawy, Częstochowy, Katowic, Krakowa, Polanicy Zdrój, Jeleniej Góry.
Miał być TLK Szczeliniec do Warszawy przez Nysę i Opole, ale do stolicy pojedzie IC Kormoran przez Prudnik, Kędzierzyn i Katowice.
Być może od grudnia po 13 latach ponownie na naszą linię kolejową wrócą pociągi dalekobieżne.
Prezentujemy pełną treść deklaracji, podpisanej przez uczestników konferencji, która została zorganizowana w Prudniku, a dotyczyła powrotu pociągu pośpiesznego na Magistralę Podsudecką
Mimo, że na spotkaniu zabrakło zapowiadanych przedstawicieli Ministerstwa Infrastruktury oraz przewoźnika Intercity, to należy uznać je za bardzo dobre i miejmy nadzieję - owocne.