W trwającym tygodniu na linii kolejowej numer 306 sporo się dzieje. Kierowcy muszą między innymi na obwodnicy Prudnika przepuszczać składy towarowe.
Od kilku miesięcy trwa modernizacja linii kolejowej na odcinku od Prudnika do Krapkowic. W tym tygodniu odcinkiem Prudnik-Lubrza (i dalej) kursuje skład towarowy prowadzony lokomotywą ST43, który dowozi tłuczeń. Taki pociąg prawdopodobnie pojawi się tam jeszcze jutro!
Kierowcy i okoliczni mieszkańcy nie są przyzwyczajeni do widoku pociągu na tym trakcie. Między innymi wstrzymywany jest ruchu samochodowy na obwodnicy drogowej Prudnika, którą przecinają remontowane tory kolejowe.
Poniżej prezentujemy galerię zdjęć wykonanych przez Pawła Bochenka.












Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
W ostatnich latach w przewozach towarowych realizowanych przez narodową spółkę na linii podsudeckiej dominowały tzw. szaraki, czyli lokomotywy serii 311D.
Na drodze wojewódzkiej numer 414 prowadzącej od granicy państwowej przez Prudnik do granic Opola trwa remont przejazdu kolejowego na linii kolejowej Prudnik-Krapkowice.
W ostatnim czasie możemy zaobserwować lawinowy wręcz wzrost ilości pociągów towarowych przejeżdżających przez Magistralę Podsudecką.