Konsultacje społeczne tylko lokalnie z celowym wyłączeniem opcji pociągów międzywojewódzkich do Nysy

Pamiętacie jak rok temu samorząd województwa dolnośląskiego ogłosił konsultacje społeczne dotyczące rozkładu jazdy? Najwięcej listów przyszło z poparciem dla połączeń relacji Wrocław-Nysa. W tym roku do zapytania wprowadzono ciekawe ograniczenie.

Otóż nie będą rozpatrywane wnioski, które, tutaj cytat: dotyczące relacji połączeń do miast w województwach ościennych, dalszych niż prowadzące do pierwszej stacji węzłowej. Słowem, nie można wysyłać wniosków o pociąg Wrocław-Nysa (ok., można, ale taki wniosek zostanie zignorowany). Ciekawe zagranie ze strony organizatora przewozów, ale jednocześnie zagranie bardzo nie fer.

Idąc tym samym tokiem podobne ograniczenia może wprowadzić strona opolska. Wtedy nie ma żadnych szans, by w konsultacjach społecznych prosić o pociągi międzywojewódzkie, które pojadą dalej niż do pierwszej stacji węzłowej. Po co komu pociąg Koźle-Kamieniec, jak powinno się jechać do Kłodzka? Po co komu pociąg Wrocław-Brzeg (jak taki już jest), jak powinno się zrobić chociaż 2 pary pociągów Wrocław-Nysa?

Granica województw teraz wydaje się jeszcze bardziej nie do przejścia, a samorządowcy pokazują jak ważne jest dla nich to, co przy ich stolicy, a nie to co trochę dalej. Można winę zwalić na fatalną reformę usamorządowienia kolei, a ja powiem do urzędników krótko i na temat. Ja bym się na Waszym miejscu po prostu wstydził. Jesteście dla ludzi, nie tylko tych w Waszym regionie! W połączeniach międzywojewódzkich zawsze muszą się dogadać dwa urzędy. Życie pokazuje, że w takich przypadkach jest o jeden urząd za dużo, bo dwa nie potrafią się dogadać za żadne skarby.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Jubileusz

Dziś jubileusz 140-lecia Magistrali Podsudeckiej

15 sierpnia 1876 roku gotowa była i ukończona nasza ukochana linia kolejowa. Od tamtej pory mija właśnie 140 lat. Czy jest co świętować? Zastanówmy się wspólnie.

Kolej

Wraca pomysł bezpośredniego połączenia Nysy i Wrocławia (tyle, że autobusami)

Pamiętacie jak rok temu samorząd dolnośląski zachęcał do konsultacji na temat kolejowego rozkładu jazdy?

InterRegio

Nie Chemik, a Piast

19 kwietnia 2014 roku ma wrócić na tory Magistrali Podsudeckiej pociąg pośpieszny.

Kradzież torów

Kradzież 100 metrów torów na linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śląskie

Około 100 metrów torów zostało ukradzionych z linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śląskie.

Dyrekcja

Wczoraj, dziś i jutro kolei na Górnym Śląsku

W piątek, w Wiejskim Domu Kultury w Czyżowicach (niedaleko Prudnika) zostanie zorganizowana konferencja w ramach Akademii Morawskich Wrót. Gościem będzie Dawid Keller (Muzeum w Rybniku), który opowie o genezie, podstawie prawnej i funkcjonowaniu Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Katowicach w latach 1922-1939.

Kalendarz

Przedsprzedaż Kalendarzy Kolej Podsudecka 2014

Uwaga. Każdy kto będzie w sobotę i niedzielę 29-30 czerwca w Racławicach Śląskich na pikniku kolejowym może teraz kupić kalendarz kolejowy na rok 2014 i odebrać go w Racławicach Śląskich. Zobacz jak to zrobić.