Jeden z najważniejszych dworców na Opolszczyźnie wymaga gruntownego remontu. Pochodzący z początku XX wieku obiekt to dziś jedna z najbrzydszych stacji w kraju.

Obecny wygląd dworzec kolejowy w Kędzierzynie-Koźlu zyskał przed zakończeniem I wojny światowej. Kędzierzyńska stacja była wówczas jedną z najważniejszych w całej prowincji opolskiej. Odjeżdżały z niej pociągi w kierunku Opola, Raciborza, Gliwic, Nysy czy Strzelec Opolskich i Baborowa.
W ubiegłym roku ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, która jest niezbędna do przebudowy dworca. Potem ogłoszono następne zapytanie, dotyczące wyboru wykonawcy pracy budowlanych. Wpłynęło sześć ofert.
Projekt zakłada: gruntowne odnowienie dworca (z zachowaniem historycznych elementów i instalacją iluminacji świetlnych), zwiększenie bezpieczeństwa, dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych. Prace mają być przeprowadzone na terenie budynku stacyjnego oraz na placu przed nim.
Wiele osób kojarzy charakterystyczne malowidło w holu dworca. Ono również zostanie odrestaurowane. W budynku pojawią się nowoczesne tablice rozkładowe. Nowy wygląd mają zyskać toalety i kasy biletowe.
Inwestycja ma być sfinansowana ze środków PKP oraz wkładu budżetowego.
Miejmy nadzieję, że następne w kolejności będą kędzierzyńskie perony dworcowe, których stan pozostawia wiele do życzenia.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.
Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.
Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym) przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.
Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.
W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.
Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.