Sześć ofert na przebudowę dworca kolejowego w Kędzierzynie-Koźlu

Jeden z najważniejszych dworców na Opolszczyźnie wymaga gruntownego remontu. Pochodzący z początku XX wieku obiekt to dziś jedna z najbrzydszych stacji w kraju.

Kędzierzyński dworzec najładniej prezentuje się na starych pocztówkach::przecinek
Kędzierzyński dworzec najładniej prezentuje się na starych pocztówkach::przecinek
wkrótce ma się to zmienić;

Obecny wygląd dworzec kolejowy w Kędzierzynie-Koźlu zyskał przed zakończeniem I wojny światowej. Kędzierzyńska stacja była wówczas jedną z najważniejszych w całej prowincji opolskiej. Odjeżdżały z niej pociągi w kierunku Opola, Raciborza, Gliwic, Nysy czy Strzelec Opolskich i Baborowa.

W ubiegłym roku ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej, która jest niezbędna do przebudowy dworca. Potem ogłoszono następne zapytanie, dotyczące wyboru wykonawcy pracy budowlanych. Wpłynęło sześć ofert.

Projekt zakłada: gruntowne odnowienie dworca (z zachowaniem historycznych elementów i instalacją iluminacji świetlnych), zwiększenie bezpieczeństwa, dostosowanie obiektu do potrzeb osób niepełnosprawnych. Prace mają być przeprowadzone na terenie budynku stacyjnego oraz na placu przed nim.

Wiele osób kojarzy charakterystyczne malowidło w holu dworca. Ono również zostanie odrestaurowane. W budynku pojawią się nowoczesne tablice rozkładowe. Nowy wygląd mają zyskać toalety i kasy biletowe.

Inwestycja ma być sfinansowana ze środków PKP oraz wkładu budżetowego.

Miejmy nadzieję, że następne w kolejności będą kędzierzyńskie perony dworcowe, których stan pozostawia wiele do życzenia.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Głubczyce

Dawny dworzec kolejowy w Głubczycach już dzisiaj wygląda pięknie

Trwa remont budynku dawnego dworca kolejowego w Głubczycach. Obiektu o niebanalnej historii i znaczeniu dla regionu. Zbudowano go w kształcie lokomotywy. Ponad 30 lat temu kręcono tam ujęcia do wspaniałego filmu pt. Triumf Ducha.

Remont czy polityka

Polityczne przepychanki na słowa, czy faktyczna szansa na remont Podsudeckiej?

Będę szczery. Od ponad dwudziestu lat zajmuję się sprawą modernizacji naszej linii kolejowej i poprawy rozkładów jazdy. Pisałem dziesiątki pism, zbierałem dane, uczestniczyłem w konsultacjach. W ostatnich latach robię to z mniejszym zapałem – nie z braku zainteresowania, lecz z braku czasu. Przez te dwie dekady nauczyłem się jednak jednego: nie wierzyć politykom.

Bielawa

Rozbudowa kolei w Bielawie w kierunku Srebrnej Góry

Rewitalizacja linii 341 ze stacji Dzierżoniów Śląski do Bielawy Zachodniej zrealizowana w 2019 roku była jak się okazało tylko pierwszym etapem (choć najważniejszym)  przywracania całego ciągu komunikacyjnego Dzierżoniów - Bielawa - Srebrna Góra.

Remonty

Podsudecka pod młotkiem - kolejarze łatają najgorsze odcinki!

Sezon remontów na torach w pełni! Także na naszej linii kolejowej nr 137 - Magistrali Podsudeckiej, gdzie codziennie pojawiają się zarówno pociągi towarowe, jak i nieliczne pasażerskie, widać wreszcie oznaki życia. Aktualizacja 4.08.2025 r.

Remonty

Punktowe remonty na Magistrali Podsudeckiej

W oczekiwaniu na kompleksową modernizację linii kolejowej nr 137 – która wciąż pozostaje jedynie w sferze planów i obietnic – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują działania doraźne, koncentrując się na punktowych remontach i naprawach torowiska.

Tłustomosty

Czy to nie przypadek, że ten problem pojawił się tuż po przegranych przez KO wyborach prezydenckich?

Sądzę, że to najważniejszy mój komentarz polityczno-sytuacyjny ostatnich miesięcy. Do jego napisania skłoniła mnie lektura tekstu, który linkuję w komentarzu.