19 kwietnia 2014 roku ma wrócić na tory Magistrali Podsudeckiej pociąg pośpieszny.
Pociąg uruchamia spółka Przewozy Regionalne. Wcześniej mówiło się, że będzie to pociąg Inter Regio Chemik, a dokładniej wydłużenie relacji pociągu RegioEkspress od Kędzierzyna Koźla do Kudowy Zdrój przez Prudnik, Nysę i Kłodzko.
Relacja pociągu nie ulegnie zmianie, zmieni się za to jego nazwa. Pociąg będzie nazywał się Inter Regio Piast i na naszej linii będzie kursował w tak zwanym wydłużonym sezonie, czyli od 19 kwietnia do września w soboty (kierunek Kudowa) oraz niedzielę (kierunek Warszawa Wschodnia).
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Pomysł prezentacji tego, jak po powodzi z 1997 roku kursowały pociągi na Magistrali Podsudeckiej, spodobał się czytelnikom. Był to jeden z najchętniej czytanych newsów w ostatnich latach. Dziś uzupełnienie informacji.
Mamy rozkład pociągów dalekobieżnych, które od grudnia pojadą przez Magistralę Podsudecką. Bezpośredni dojazd do Olsztyna, Warszawy, Częstochowy, Katowic, Krakowa, Polanicy Zdrój, Jeleniej Góry.
Miał być TLK Szczeliniec do Warszawy przez Nysę i Opole, ale do stolicy pojedzie IC Kormoran przez Prudnik, Kędzierzyn i Katowice.
Być może od grudnia po 13 latach ponownie na naszą linię kolejową wrócą pociągi dalekobieżne.
15 sierpnia 1876 roku gotowa była i ukończona nasza ukochana linia kolejowa. Od tamtej pory mija właśnie 140 lat. Czy jest co świętować? Zastanówmy się wspólnie.
Prezentujemy pełną treść deklaracji, podpisanej przez uczestników konferencji, która została zorganizowana w Prudniku, a dotyczyła powrotu pociągu pośpiesznego na Magistralę Podsudecką