Zapraszam do zapoznania się z materiałem opisującym wrześniowe pociągi specjalne, które będą prowadzone czynnymi parowozami w Czechach, niedaleko naszej granicy. Warto wybrać się, przejechać się pociągiem lub zrobić ciekawe zdjęcia. Wiele atrakcji tuż za naszą granicą.
Uwaga. Jeśli ktoś planuje się wybrać na jedną z tych imprez, to proszę o kontakt, ponieważ także jestem zainteresowany uczestnictwem i wykonaniem jakiś fotografii. Część pociągów będzie obsługiwana przez dobrych znajomych z Czech, którzy gościli w Racławicach Śląskich na naszym pikniku kolejowym i to od nich otrzymałem informacje o tych imprezach. Na pewno podzielą się z nami szczegółami co do pociągów, także osoby, które organizują wyjazd zapraszam do kontaktu lub komentowania tego newsa.
Jazda pociągiem prowadzonym parowozem do browaru Radegast Nošovice. Skład poprowadzi lokomotywa parowa 475.101 Šlechtična (Brno). W składzie pięć wagonów. Odjazd z Ostrawy o godzinie 9:00. W czasie tej imprezy mnóstwo przejazdów parowozu do brawu (9 razy), a szczegóły i rozkład jazdy dostępne są ::url:src=download--plakaty--RadegastDen2012.pdf,target=_blank,opis=na tym plakacie;.

Skład poprowadzi lokomotywa parowa 423.041 z Ostrawy. W składzie pociągu 5 historycznych wagonów. Odjazd z Bohumina 8:35, odjazd z Ostrawy Głównej 9:05. Dojazd do miejscowości Štramberk 10:30. Powrót składu z miejscowości Štramberk o godzinie 16:35, w Ostrawie o godzinie 18:00, w Bohuminie godzina 18:20.
Skład poprowadzi lokomotywa parowa 423.041. W składzie historyczne wagony dwuosiowe (w tej chwili nie wiadomo ile tych wagonów będzie). Przejazdy na trasie Ostrawa-Bohumin-Ostrawa oraz przejazdy na jednej z okolicznych bocznic towarowych należących do firmy AWT.
Rozkład jazdy, wyjazdy z Bohumina: 7:50, 9:40, 13:20, 15:20 (czas jazdy do Ostrawy 15 minut).
Rozkład jazdy, wyjazdy z Ostrawy: 8:40, 10:40, 14:10, 16:10 (czas jazdy do Bohumina 15 minut).
Nie wiemy na razie o jakiej godzinie skład zjedzie na bocznicę towarową.
Impreza ta organizowana jest w Ostrawie pod nazwą Regionalny Dzień Kolei.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
To nie jest zwykła publikacja. To efekt prawie 25 lat pasji, poszukiwań i setek rozmów – książka, która powstała z serca, z szacunku do ludzi kolei i z miłości do linii, które kiedyś tętniły życiem, a dziś często pozostały już tylko na starych mapach.
Gdyby dziś Głogówek i okolice odwiedziła znana osobistość, i przyjechała tutaj pociągiem, pewnie nie zrobiłoby to większego wrażenia ani na mediach, ani na ludności. W dawnych czasach było jednak inaczej i ... ciekawiej.
Dostępna jest już pełna, bo trzy częściowa historia MD Nysa od czasów jej powstania do likwidacji.
Linia kolejowa uchroniła się całkowicie od zniszczeń wojennych w przeciwieństwie między innym do linii Kędzierzyn-Racławice-Prudnik-Nysa, gdzie wysadzone były w niektórych miejscach tory. Wspomniane są tylko amerykańskie bombowce, które w marcu 1945 roku ostrzelały jeden z ostatnich pociągów relacji Racibórz-Racławice.
Odbudowa linii kolejowej łączącej Głubczyce z Racławicami Śląskimi jest częścią jedynego projektu w województwie opolskim, który ma cień szansy na realizację w ramach Rządowego Programu Kolej+. Ostatni pociąg pasażerski tym traktem kursował w kwietniu 2000 roku, czyli prawie 23 lata temu. Przypomnijmy historię tego traktu.
Akcja pod kryptonimem Mosty rozpoczęła III Powstanie Śląskie, jedno z ledwie pięciu powstań zakończonych sukcesem polskiej strony.