Już chyba wszyscy przyzwyczaili się do częstych zmian w rozkładzie jazdy pociągów wprowadzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe, które wynikają przede wszystkim z kolejnych etapów prac modernizacyjnych na sieci. Również na "naszej magistrali" obecnie obowiązuje zmieniony rozkład jazdy do 31 V bieżącego roku. Obejmuje między innymi wcześniejsze lub późniejsze godziny odjazdu pociągów, na przykład: pociąg REGIO 46735 relacji Kędzierzyn Koźle - Brzeg z Prudnika odjazd 14:03 do końca maja kursuje 10 minut wcześniej tj. 13:53. Pociąg REGIO 46741 relacji Kędzierzyn Koźle - Nysa, odjazd z Prudnika 19:33 kursuje do końca maja 20 minut później tj. odjazd 19:53.

Oczywiście to nie są wszystkie zmiany jakie obecnie obowiązują w rozkładzie. Szczegóły dostępne są na stronie internetowej www.rozklad-pkp.pl lub na stronie przewoźnika Przewozy Regionalne Sp. z o.o. www.przewozyregionalne.pl w polu: tymczasowe zmiany w kursowaniu pociągu dla stacji: (tu należy wpisać interesującą nas nazwę stacji).
Niestety to nie koniec zmian w ofercie dla magistrali podsudeckiej. Pomimo powyższych utrudnień związanych z modernizacją sieci ruch pociągów odbywa się płynnie. Więcej złych informacji nadejdzie z dniem 1 czerwca 2012r. kiedy to w życie wchodzi I duża korekta rozkładu jazdy. Jest to zmiana wynikająca z zamówień Organizatora przewozów. Wcześniejsze zmiany były tylko korektami z uwagi na trwające prace, 1 czerwca to data dużych zmian na naszej linii - niestety bardzo negatywnych. Jak donosi Nowa Trybuna Opolska od 1 czerwca z rozkładu jazdy zniknie 21 pociągów kursujących w województwie, dalsza część będzie miała zmienione terminy, relacje itp. Zmiany nie ominą i tak już marginalizowanej linii z Kędzierzyna Koźla do Nysy i dalej do Brzegu. Zgodnie z informacjami z rozkładu jazdy całkowicie znikną następujące pociągi:
Tym samym w kierunku Kędzierzyna koźla powstanie pięciogodzinna luka pomiędzy 5:55 - 10:55 (wyjazdy z Nysy), natomiast ostatni pociąg z Kędzierzyna Koźla wyjedzie już o 18:30 (w rozkładzie jazdy do 31 V - 18:50). Dodatkowo ograniczone zostaną terminy kursowania składów:
Wprowadzane zmiany powodują dalszą degradację linii, co ma bezpośrednie przełożenie na spadek frekwencji a tym samym zwiększenie deficytu i kosztów dla Organizatora przewozów. Już dziś możemy zauważyć stopniowy spadek po wprowadzeniu w ostatnich latach rozkładu jazdy, gdzie podzielono relację bez skomunikowania w Nysie z pociągami na Brzeg lub rozkomunikowano pociągi na stacji w Kędzierzynie Koźlu z kierunku Nysy na kierunki Gliwice i Racibórz.
Ewidentnie jest to widoczne w godzinach popołudniowo wieczornych, gdzie pociągi z Nysy i Brzegu przyjeżdżają kilka lub kilkanaście minut po odjeździe składów do Gliwic, Raciborza lub Opola. A wszystko to nie dla podróżnych ale dla cyklu - tylko co to za cykliczność przy sześciu pociągach w dobie i ograniczeniu możliwości kontynuacji jazdy po przesiadce (a raczej jej braku) w Kędzierzynie Koźlu lub Nysie?
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
W związku z pracami jakie zostaną przeprowadzone na odcinku linii kolejowej 137 pomiędzy Głogówkiem, a Kędzierzynem-Koźlem nastąpią istotne zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP Intercity.
Zbliża się druga sobota grudnia, a z nią wprowadzenie nowego, tzw. rocznego rozkładu jazdy. Zobaczmy w pierwszej kolejności co czeka pasażerów Opolszczyzny jeżeli chodzi o linię numer 137. W skrócie: regionalnie gorzej, dalekobieżnie lepiej.
W najbliższą sobotę 24 czerwca wracają pociągi pasażerskie na rewitalizowaną linię 266, na odcinek od Świdnicy do stacji Jedlina Zdrój (dalej Głuszyca) pomiędzy pasmem Gór Wałbrzyskich, a Gór Sowich.
Cierpliwość Nysan, wystawiana kilkukrotnie przesunięciem daty otwarcia na próbę, zakończyła się pozytywnym finałem. Po trwającym kilkanaście miesięcy remoncie budynek tamtejszego dworca kolejowego (przechrzczony niefortunnie i dyskusyjnie na "centrum przesiadkowe") został wreszcie oficjalnie oddany do użytku.
Już za kilka tygodni pociąg TLK Kormoran zniknie z naszej linii kolejowej, ale za rok, może mieć następcę.
Już za kilka dni wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów (12 grudnia 2021 r.), który będzie obowiązywał przez cały 2022 r. (do drugiej soboty grudnia). Niedawno opisaliśmy zmiany na opolskim odcinku linii, teraz czas na II część, czyli piszemy o tym, co nas czeka na dolnośląskim żelaznym szlaku z Kamieńca Ząbkowickiego do Legnicy.