Opolski Poseł Tomasz Garbowski otrzymał właśnie odpowiedź na swoje zapytanie dotyczące remontu linii kolejowej 306 Krapkowice-Prudnik.

Wybudowana 115 lat temu linia kolejowa w ostatnim okresie miała pecha. W wyniku powodzi z 1997 roku zerwany został most klejowy na Odrze, co uniemożliwiło przejazd od Krapkowic do Gogolina. Została tym samym zerwana nikt szyn, łącząca Magistralę Podsudecką z linią Opole-Kędzierzyn. Jakby tego było mało niecałe 10 lat temu złodzieje rozkradli 300 metrów szyn w okolicy gminy Biała. Od tamtego czasu jedyny ruch jaki można było zauważyć na tym trakcie to ruch drezyn.
Ministerstwo Obrony Narodowej na pytanie Posła Tomasza Garbowskiego informuje o planowanym remoncie tego traktu, ponieważ ma on duże znaczenie dla obronności naszego Państwa:
Powyższa linia zapewnia możliwość zaopatrywania Składu Materiałowego Krapkowice, została ona ujęta w wykazie linii o znaczeniu wyłącznie obronnym. MON w ramach Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych RP w latach 2009-2018, planuje rozpoczęcie w 2014 remontu linii kolejowej nr 306 na odcinku Krapkowice-Prudnik o długości (36,203km). Inwestycja będzie miała na celu przywrócenie ruchu pociągów towarowych z ograniczoną prędkością techniczną 40km/godz. i nacisku taboru 20t/oś.
Ze względu na ograniczone środki finansowe resortu obrony narodowej, jego zaangażowanie w przedmiotową inwestycję, nie powinno przekroczyć 40 mln zł, a planowana inwestycja będzie realizowana w latach 2014-2017. Prace będą prowadzone przez specjalistycznych wykonawców, wyłonionych w drodze postępowania przetargowego przeprowadzonego przez PPK PLK.
Linia kolejowa po zrealizowaniu remontu będzie udostępniana dla ruchu na ogólnych warunkach określonych w ustawie o transporcie kolejowym.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
15 sierpnia 1876 roku gotowa była i ukończona nasza ukochana linia kolejowa. Od tamtej pory mija właśnie 140 lat. Czy jest co świętować? Zastanówmy się wspólnie.
Pamiętacie jak rok temu samorząd województwa dolnośląskiego ogłosił konsultacje społeczne dotyczące rozkładu jazdy? Najwięcej listów przyszło z poparciem dla połączeń relacji Wrocław-Nysa. W tym roku do zapytania wprowadzono ciekawe ograniczenie.
Pamiętacie jak rok temu samorząd dolnośląski zachęcał do konsultacji na temat kolejowego rozkładu jazdy?
19 kwietnia 2014 roku ma wrócić na tory Magistrali Podsudeckiej pociąg pośpieszny.
Około 100 metrów torów zostało ukradzionych z linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śląskie.
W piątek, w Wiejskim Domu Kultury w Czyżowicach (niedaleko Prudnika) zostanie zorganizowana konferencja w ramach Akademii Morawskich Wrót. Gościem będzie Dawid Keller (Muzeum w Rybniku), który opowie o genezie, podstawie prawnej i funkcjonowaniu Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Katowicach w latach 1922-1939.