Za dwa lata remont

Opolski Poseł Tomasz Garbowski otrzymał właśnie odpowiedź na swoje zapytanie dotyczące remontu linii kolejowej 306 Krapkowice-Prudnik.

Jest szansa::przecinek
Jest szansa::przecinek
że na dawnej Gogolince poza drezynami pojawią się inne składy kolejowe;

Wybudowana 115 lat temu linia kolejowa w ostatnim okresie miała pecha. W wyniku powodzi z 1997 roku zerwany został most klejowy na Odrze, co uniemożliwiło przejazd od Krapkowic do Gogolina. Została tym samym zerwana nikt szyn, łącząca Magistralę Podsudecką z linią Opole-Kędzierzyn. Jakby tego było mało niecałe 10 lat temu złodzieje rozkradli 300 metrów szyn w okolicy gminy Biała. Od tamtego czasu jedyny ruch jaki można było zauważyć na tym trakcie to ruch drezyn.

Ministerstwo Obrony Narodowej na pytanie Posła Tomasza Garbowskiego informuje o planowanym remoncie tego traktu, ponieważ ma on duże znaczenie dla obronności naszego Państwa:

Powyższa linia zapewnia możliwość zaopatrywania Składu Materiałowego Krapkowice, została ona ujęta w wykazie linii o znaczeniu wyłącznie obronnym. MON w ramach Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych RP w latach 2009-2018, planuje rozpoczęcie w 2014 remontu linii kolejowej nr 306 na odcinku Krapkowice-Prudnik o długości (36,203km). Inwestycja będzie miała na celu przywrócenie ruchu pociągów towarowych z ograniczoną prędkością techniczną 40km/godz. i nacisku taboru 20t/oś.

Ze względu na ograniczone środki finansowe resortu obrony narodowej, jego zaangażowanie w przedmiotową inwestycję, nie powinno przekroczyć 40 mln zł, a planowana inwestycja będzie realizowana w latach 2014-2017. Prace będą prowadzone przez specjalistycznych wykonawców, wyłonionych w drodze postępowania przetargowego przeprowadzonego przez PPK PLK.

Linia kolejowa po zrealizowaniu remontu będzie udostępniana dla ruchu na ogólnych warunkach określonych w ustawie o transporcie kolejowym.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Jubileusz

Dziś jubileusz 140-lecia Magistrali Podsudeckiej

15 sierpnia 1876 roku gotowa była i ukończona nasza ukochana linia kolejowa. Od tamtej pory mija właśnie 140 lat. Czy jest co świętować? Zastanówmy się wspólnie.

Kolej

Konsultacje społeczne tylko lokalnie z celowym wyłączeniem opcji pociągów międzywojewódzkich do Nysy

Pamiętacie jak rok temu samorząd województwa dolnośląskiego ogłosił konsultacje społeczne dotyczące rozkładu jazdy? Najwięcej listów przyszło z poparciem dla połączeń relacji Wrocław-Nysa. W tym roku do zapytania wprowadzono ciekawe ograniczenie.

Kolej

Wraca pomysł bezpośredniego połączenia Nysy i Wrocławia (tyle, że autobusami)

Pamiętacie jak rok temu samorząd dolnośląski zachęcał do konsultacji na temat kolejowego rozkładu jazdy?

InterRegio

Nie Chemik, a Piast

19 kwietnia 2014 roku ma wrócić na tory Magistrali Podsudeckiej pociąg pośpieszny.

Kradzież torów

Kradzież 100 metrów torów na linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śląskie

Około 100 metrów torów zostało ukradzionych z linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śląskie.

Dyrekcja

Wczoraj, dziś i jutro kolei na Górnym Śląsku

W piątek, w Wiejskim Domu Kultury w Czyżowicach (niedaleko Prudnika) zostanie zorganizowana konferencja w ramach Akademii Morawskich Wrót. Gościem będzie Dawid Keller (Muzeum w Rybniku), który opowie o genezie, podstawie prawnej i funkcjonowaniu Dyrekcji Okręgowej Kolei Państwowych w Katowicach w latach 1922-1939.