Niedawno wpłynęła do nas informacja o definitywnym zamknięciu przez PKP PLK następujących linii kolejowych:
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. opublikowały oficjalną odpowiedź dotyczącą planowanych prac remontowych na linii kolejowej nr 333 (Pokrzywna - Głuchołazy) oraz nr 343 (Głuchołazy - Granica Państwa, Mikulovice). Dokument ujawnia, jakie działania zostaną podjęte w najbliższych latach oraz jakie będą ich efekty.
Szybciej i wygodniej pojedziemy w 2021 r. ze Świdnicy do Wrocławia i z Dzierżoniowa do Legnicy. Nowe przystanki zwiększą dostępność do kolei regionalnej. Podpisane zostały umowy pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a Województwem Dolnośląskim na przeprowadzenie rewitalizacji odcinków linii kolejowych Wrocław Główny - Świdnica i Legnica - Dzierżoniów
W czerwcu br. Stanisław Stadnicki (autor tej strony) zwrócił się pisemnie do Burmistrza Głogówka, aby ten, jako reprezentant Gminy Głogówek, zapytał osoby odpowiedzialne za organizację kolei regionalnej o planowane cięcia w liczbie pociągów na linii numer 137, na odcinku Brzeg/Nysa-Kędzierzyn Koźle-Gliwice przygotowując wzór zapytania. Poprosił także, aby organizator przewozów wstępnie opisał kształt połączeń, jakie mają obowiązywać od grudnia tego roku. Stanisław Stadnicki ponadto zasugerował, aby rozważyć wydłużenie dotychczasowych pociągów kończących bieg w Kędzierzynie-Koźlu, do Gliwic, co może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie liczby podróżnych.
Niestety dawna Ząbkowicka Kolejka Powiatowa przechodzi do historii. 1 listopada minie dokładnie 106 lat od budowy tej lokalnej linii kolejowej.
13 lat temu zawieszono kursowanie pociągów na liniach kolejowych, których łączna długość szacowna jest na blisko 1000 kilometrów. W naszej okolicy zawieszono kursowanie pociągów między innymi na liniach Racławice Śląskie-Głubczyce-Racibórz, Opole-Kluczbork, Nysa-Brzeg.
Poniedziałek 3 kwietnia 2000 roku był jednym z najczarniejszych dni w całej historii polskiej kolei. Tego dnia zamknięto linie kolejowe o łącznej długości prawie tysiąca kilometrów. Takie miasta jak: Karpacz, Głubczyce, Lubartów, Wieliczka zostały wycięte z kolejowej mapy. Zlikwidowano tez kursy na liniach łączących ważne miasta: Białystok-Ostrołęka, Bydgoszcz-Chełmża, Brodnica-Iława. Na Opolszczyźnie zawieszono następujące połączenia: Racławice Śl.-Głubczyce-Racibórz, Brzeg-Nysa, Opole-Kluczbork.