Wszystkim miłośnikom Magistrali Podsudeckiej przypominamy, że w najbliższy poniedziałek (15 sierpnia) minie dokładnie 135 lat od chwili ukończenia budowy historycznej trasy tej linii kolejowej.
15 sierpnia 1876 roku uroczyście uruchomiono połączenia kolejowe między Prudnikiem, a Głubczycami. Była to ostatnia część historycznej Magistrali Podsudeckiej, która wtedy łączyła Legnicę z Raciborzem.
W 135-lecie naszej linii zachęcamy Was do wykonania przynajmniej jednego, dowolnego zdjęcia Magistrali Podsudeckiej i dodania go do naszej galerii. Za kilka lat będzie to ciekawe wspomnienie. Także jeśli trafi się skład towarowy to super, jeśli trafi się osobowy to także fajnie, no, a jeśli nie pojedzie nic, to może warto dodać zdjęcie wybranego przez siebie dworca? Wszystko zależy od Was, ale warto się zaangażować i chociaż w ten sposób uczcić tak wyjątkowy jubileusz.
W grudniu będziemy obchodzić 135-lecie ukończenia odcinka Racławice Śląskie-Kędzierzyn, czyli ostatniego fragmentu już aktualnej Magistrali Podsudeckiej. W tym roku zatem dwa jubileusze.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
W połowie XIX wieku spółka Kolej Wilhelma wymyśliła, że połączy koleją Racibórz i Nysę. 15 sierpnia minie 145 lat od chwili kiedy pierwszy pociąg przejechał historyczną trasę Magistrali Podsudeckiej. Dlaczego historyczną?
15 sierpnia 1876 roku gotowa była i ukończona nasza ukochana linia kolejowa. Od tamtej pory mija właśnie 140 lat. Czy jest co świętować? Zastanówmy się wspólnie.
Dziś pamiętamy o 135 rocznicy ukończenia budowy linii kolejowej, która połączyła Racławice Śląskie z Kędzierzynem Koźlem. Tym samym jest to oficjalna data zakończenia budowy kolei podsudeckiej w jej obecnym kształcie. Z tej okazji, już wcześniej, został wydany Kalendarz Kolej Podsudecka 2012.
Dziś smutna, dokładnie 20, rocznica zawieszenia kursowania pociągów pasażerskich na linii kolejowej łączącej Prudnik z Lubrzą, Białą i dalej Krapkowicami oraz Gogolinem.
3 kwietnia minęło dokładnie 11 lat od najtragiczniejszego dnia w historii kolei polskiej. W poniedziałek 3 kwietnia 2000 roku zawieszono kursowanie pociągów na liniach kolejowych, których łączna długość wynosiła ponad tysiąc kilometrów. Na część z zawieszonych traktów wróciły już pociągi, ale niektóre linie jak choćby linia kolejowa Racławice Śląskie - Głubczyce - Racibórz do dziś nie zostały reaktywowane, ba - nie przejechał tamtędy żaden pociąg.
Jutro, to jest 3 kwietnia minie dokładnie dekada od najtragiczniejszego dnia w historii kolei polskiej. W poniedziałek 3 kwietnia 2000 roku zawieszono kursowanie pociągów na liniach kolejowych, których łączna długość wynosiła ponad tysiąc kilometrów. Na część z zawieszonych traktów wróciły już pociągi, ale niektóre linie jak choćby linia kolejowa Racławice Śląskie - Głubczyce - Racibórz do dziś nie zostały reaktywowane.