Zaraz na początku maja napiszemy list otwarty w sprawie połączeń kolejowych na stykowym odcinku linii 137 między stacjami Nysa i Kamieniec Ząbkowicki. Chcemy w nim zaproponować połączenia wymagane przez podróżnych dlatego pytamy naszych czytelników o zdanie: jak powinna wyglądać siatka połączeń między Nysą, a Kamieńcem Ząbkowickim?
Czy powinny powstać regularne połączenia tylko na odcinku Nysa-Kamieniec, czy może na początek sezonowe połączenia Kędzierzyn-Kamieniec-Kłodzko (skierowane przede wszystkim dla turystów)? Czekamy dwa tygodnie na Wasze rady, opinie, uwagi i wysyłamy nasz list (nie tylko do Urzędów Marszałkowskich, ale także do burmistrzów i mediów). Nie tylko będziemy sugerowali wznowienie połączeń, ale także zapytamy dlaczego tylko ja jednej linii stykowej między województwami nie ma połączeń (mimo, że od 3 lat proszą o to podróżni)?
Czekamy na Wasze liczne uwagi!
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
To najważniejszy wniosek po przeczytaniu Waszych komentarzy napisanych w jednym z ostatnich newsów na naszej stronie dotyczących przywrócenia połączeń na stykowym, granicznym odcinku linii 137 między Kamieńcem Ząbkowickim, a Nysą.
Do końca kwietnia organizatorzy przewozów w regionie to jest Urzędy Marszałkowskie muszą dostarczyć do PLK informacje o planowanych przez siebie pociągach, jakie zamierza się uruchomić w nowym rozkładzie jazdy. To ostatnia i najlepsza okazja do naszej reakcji i działania na rzecz przywrócenia połączeń na stykowym odcinku Magistrali Podsudeckiej między Nysą, a Kamieńcem Ząbkowickim. Zróbmy to razem. Nasz list wysyłamy już dzisiaj, pokazujemy Wam gdzie pisać i prosimy o pomoc.
Prezentuję Państwu nasz list skierowany do Marszałka Województwa Opolskiego dotyczący konieczności przywrócenia pociągów pasażerskich na stykowym odcinku województwa, na linii 137, na odcinku Nysa-Kamieniec Ząbkowicki.
W lutym tego roku wyproszono pasażerów z pociągu Nysa-Kędzierzyn, by szynobus wysłać do Myśliczyna, gdzie utknął pociąg relacji Nysa-Brzeg. Mechanicy mogli tam pojechać drezyną lub lokomotywą. Można było tam puścić zastępczą komunikację autobusową, ale nie zrobiono tego. W ten dzień i inne dni odwoływano seryjnie kursowanie pociągów między Nysą, a Kędzierzynem. Robiono to mimo, że na tym odcinku notuje się wyższy potok podróżnych niż na innych liniach, a szosa przebiega z dala od linii kolejowej. Robiono tak tylko na jednym trakcie klejowym województwa. W lutym został wysłany list otwarty by zaprzestano owych praktyk. Dziś prezentujemy odpowiedź na zadane pytania wraz z polemiką. Niestety naszym zdaniem nie usprawiedliwia ona w większości zaistniałych sytuacji, a często zawiera wiele niedomówień.