Akcję, która ma skłonić przewoźnika kolejowego do przywrócenia połączenia ze stolicy Karkonoszy przez południowe kraju i część województwa dolnośląskiego do Krakowa, rozpoczęli niezadowoleni pasażerowie z tamtych stron.
(...) - Od 60 lat, dokładnie od zakończenia II wojny światowej nieprzerywalnie przez Prudnik, Nysę, Ząbkowice Śląskie, Dzierżoniów, Świdnicę kursował pociąg pośpieszny z Krakowa do Jeleniej Góry - napisał do nas Stanisław Stadnicki z Racławic Śląskich, jeden z inicjatorów akcji. (...)
Cały tekst przeczytacie w gazecie lub na stronie internetowej Jelonka.com.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego rozpoczął publiczne dyskusje na temat kształtu rozkładu w 2014 roku. Masz jeszcze dwa dni, by przez formularz internetowy zgłosić swoje uwagi. To szansa na powrót pociągów na odcinek Nysa-Kamieniec Ząbkowicki.
To najważniejszy wniosek po przeczytaniu Waszych komentarzy napisanych w jednym z ostatnich newsów na naszej stronie dotyczących przywrócenia połączeń na stykowym, granicznym odcinku linii 137 między Kamieńcem Ząbkowickim, a Nysą.
Prawie cały 16-kilometrowy odcinek linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śląskie jest już oczyszczony. Mimo zimna i niesprzyjającej aury na torowisku społecznie pracują krótkofalowcy z Głubczyc.
Jeśli się uda to w tym roku całkowicie oczyścimy tą linię kolejową, a tym samym wreszcie możliwa będzie organizacja przejazdu pociągu specjalnego z Racławic do Głubczyc. Społeczna akcja karczowania torowiska rusza już w najbliższą sobotę (12 czerwca). Zobacz szczegóły.