Uroczysty powrót parowozu Tkt48-18          w Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa w Jaworzynie Śląskiej

19 października 2010 r.  Para i dym ponownie uniosą się nad jaworzyńską lokomotywownią.

Miłośników starej kolei serdecznie zapraszamy do śledzenia przejazdu parowozu z Piły, przez Poznań, Leszno, Wrocław do Jaworzyny Śląskiej.

odjazd Piła - 5:00
przyjazd Poznań - 8:00
przyjazd Leszno - 9:30
przyjazd Wrocław - 13:00 - 15 00 - Dworzec Główny - możliwość zwiedzania przy peronie w ramach otwarcie rzeźby miejskiej Wrocławia "Pociąg do nieba"
przyjazd Jaworzyna Śląska - 16:00 - 19:00 bocznica Muzeum - możliwość zwiedzenia parowozu.

Uwaga: wszelkie godziny odjazdów i przyjazdów podane są orientacyjnie.

Parowóz Tkt 48-18 z 1957 roku - tzw. Tendrzak, wyprodukowane przez Zakłady HCP w Poznaniu, przeznaczonych do ruchu podmiejskiego i pociągów towarowych. Prędkość maksymalna 80 km/h, całkowity ciężar 98 ton, moc parowozu - 1060KM.

Masa napędna "tekatki" była nieduża, co w połączeniu z czterema parami kół napędowych dawało doskonałe przyspieszenie rozruchu. Cecha ta sprawiała, iż zdecydowana część tendrzaków prowadziła składy osobowe, szczególnie z dużą liczbą przystanków. Często prowadziły składy w terenach podgórskich z uwagi na dobre wpisywanie się w łuki i tę samą prędkość konstrukcyjną w obie strony (częsta zmiana kierunku trakcji). Popularne "tekatki" były (za swe cechy trakcyjne) ogólnie lubiane przez załogi.

Tkt 48-18 od 1993 roku była na stanie Parowozowni w Jaworzynie Śląskiej pod parą, następnie służyła jako eksponat, w 2005 r. została wydzierżawiona Stowarzyszeniu "The Wolsztyn Experience" .

W 2006 roku -powrót do służby po naprawie głównej, używana do organizacji pociągów specjalnych w całej Polsce.

W 2010 roku przewieziona do Zakładów Naprawczych "Interlok" w Pile i październiku ponownie zawita do Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku na stałe.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Lokomotywownia Nysa

Historia lokomotywowni Nysa do przeczytania w miesięczniku Świat Kolei

Dostępna jest już pełna, bo trzy częściowa historia MD Nysa od czasów jej powstania do likwidacji.

Reklama Tyskie

Reklama "W święta kolej przejść na TY" była kręcona m.in. na Magistrali Podsudeckiej

Pod koniec lutego br. sporo działo się na stacji kolejowej w Racławicach Śląskich. Kręcono tam ujęcia do reklamy, którą można już oglądać w telewizji oraz w Internecie.

Impreza

Parowozem do Ząbkowic Śląskich i Kamieńca

Muzealne Pociągi Specjalne prowadzone lokomotywą parową tym razem dojadą do Kamieńca Ząbkowickiego i Ząbkowic Śląskich.

Jaworzyna

Najbardziej kolejowa Majówka w Polsce - Zaproszenie do Jaworzyny Śląskiej

Od 29 kwietnia do 7 maja 2017 roku Muzeum Przemysłu i Kolejnictwa na Śląsku już po raz dwunasty zaprasza dzieci, młodzież i dorosłych na Kolejową Majówkę do największej zachowanej na Dolnym Śląsku parowozowni wachlarzowej, w której zobaczą Państwo zabytkowy tabor oraz unikalne eksponaty poświęcone historii techniki i przemysłu.

Jaworzyna

Remonty małe i duże na linii 137

25 milionów złotych ma kosztować remont peronów i wiat peronowych na stacji Jaworzyna Śląska

Parowóz

W wakacje pociągi z parowozem od Jaworzyny do Świdnicy

Już 29 czerwca ma ruszyć regularne połączenie kolejowej Jaworzyn Śląska-Świdnic-Jaworzyna Śląska, które obsługiwane będzie przez lokomotywę parową TKt48-18 oraz zabytkowe wagony Ci28 pochodzące z 1928 roku.