Kolej podsudecka świętuje rok

W piątek minęło dokładnie 365 dni od chwili gdy światło dzienne ujrzała nasza strona. Na pewno jest co poprawiać, ale też możemy poszczycić się kilkoma sukcesami. Zobacz plany na przyszłość i krótkie podsumowanie.

Przede wszystkim o naszej ukochanej linii kolejowej zrobiło się głośno. Udało się zorganizować dwie masowe akcje wysyłania listów z prośbą o przywrócenie pociągu pośpiesznego i poprawę obsługi podróżnych na linii 137. Niestety dalekobieżny pociąg mimo, że wysłanych było łącznie około 90 listów i otrzymaliśmy poparcie od wszystkich okolicznych władz na nasze tory nie wrócił.

Wiadome jest, że powyższy skład generowałby jakieś koszty jednakże Ministerstwo Infrastruktury, które spełnia misję społeczną i finansuje takie pociągi potraktowało nas jako pasażerów gorszej kategorii. Ponadto przewoźnik, czyli Inter City bardziej komercyjnie podszedł do tematu i wycofał praktycznie wszystkie dalekobieżne pociągi o trakcji spalinowej.

Na początku 2009 roku doszło do prawdopodobnie najgorszych kpin z pasażerów w całej 135-letniej historii Magistrali Podsudeckiej. Pociągi praktycznie nie kursowały przez dwa tygodnie (tylko na tej linii), doszło do tego, że pasażerów z pociągu relacji Nysa-Kędzierzyn wyproszono na zewnątrz, by szynobus odesłać do Brzegu. Wtedy zareagowaliśmy, mieliśmy rację.

Sytuacja zmieniła się diametralnie. Od dawna pociągi, przynajmniej na opolskim odcinku, kursują z wzorową punktualnością, obsługa jest miła. Podróżni poczuli się wyróżnieni. Brawo.

Negatywnym faktem jest, że mimo wprowadzenia nowego rozkładu jazdy nadal niemożliwy jest przejazd pociągiem pasażerskim odcinka granicznego z Nysy do Kamieńca. To nasz priorytet na nadchodzący rok. Niebawem wystartujemy z kolejną, największą w historii akcją, której celem jest walka o przywrócenie tak potrzebnych połączeń gwarantujących dojazd z Kędzierzyna do Kłodzka, Legnicy.

Mimo obietnic nie udało się nam nadal uruchomić galerii zdjęć. Bardzo Was za to przepraszam. Niestety strona prowadzona jest po godzinach, w czasie wolnym, którego jest bardzo mało. Marzy się nam, by serwis o kolei na przedgórzu sudeckim miał nie tylko bogatą galerię zdjęć, ale również dokończony dział dotyczący trakcji jaka widywana była na tych torach, czy wspomnienia kolejarzy. Materiały jakie posiadamy wystarczyłby na napisanie książki i pewnie tam w pierwszej kolejności one się znajdą, dlatego bardzo Was proszę o wyrozumiałość. Z czasem wszystko udostępnimy w Internecie.

Strona nie miałaby sensu, gdyby nie czytelnicy. Dlatego serdecznie dziękuję każdemu kto przynajmniej raz do nas zajarzał. Jeśli macie jakieś uwagi dotyczące naszego serwisu napiszcie o tym z komentarzach.

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Historia

Dwa razy w roku będziemy świętować 145 lat Magistrali Podsudeckiej

W połowie XIX wieku spółka Kolej Wilhelma wymyśliła, że połączy koleją Racibórz i Nysę. 15 sierpnia minie 145 lat od chwili kiedy pierwszy pociąg przejechał historyczną trasę Magistrali Podsudeckiej. Dlaczego historyczną?

Rocznica

Dziś minęło 135 lat

Dziś pamiętamy o 135 rocznicy ukończenia budowy linii kolejowej, która połączyła Racławice Śląskie z Kędzierzynem Koźlem. Tym samym jest to oficjalna data zakończenia budowy kolei podsudeckiej w jej obecnym kształcie. Z tej okazji, już wcześniej, został wydany Kalendarz Kolej Podsudecka 2012.

Gogolinka

20 lat temu na Gogolincie zawieszono kursowanie pociągów pasażerskich

Dziś smutna, dokładnie 20, rocznica zawieszenia kursowania pociągów pasażerskich na linii kolejowej łączącej Prudnik z Lubrzą, Białą i dalej Krapkowicami oraz Gogolinem.

Kolej Podsudecka

Tego dnia zrób zdjęcie i dodaj je do naszej galerii

Wszystkim miłośnikom Magistrali Podsudeckiej przypominamy, że w najbliższy poniedziałek (15 sierpnia) minie dokładnie 135 lat od chwili ukończenia budowy historycznej trasy tej linii kolejowej.

W niedzielę minęło 11 lat

3 kwietnia minęło dokładnie 11 lat od najtragiczniejszego dnia w historii kolei polskiej. W poniedziałek 3 kwietnia 2000 roku zawieszono kursowanie pociągów na liniach kolejowych, których łączna długość wynosiła ponad tysiąc kilometrów. Na część z zawieszonych traktów wróciły już pociągi, ale niektóre linie jak choćby linia kolejowa Racławice Śląskie - Głubczyce - Racibórz do dziś nie zostały reaktywowane, ba - nie przejechał tamtędy żaden pociąg.

Dziesiąta rocznica najczarniejszego dnia w historii kolei polskiej

Jutro, to jest 3 kwietnia minie dokładnie dekada od najtragiczniejszego dnia w historii kolei polskiej. W poniedziałek 3 kwietnia 2000 roku zawieszono kursowanie pociągów na liniach kolejowych, których łączna długość wynosiła ponad tysiąc kilometrów. Na część z zawieszonych traktów wróciły już pociągi, ale niektóre linie jak choćby linia kolejowa Racławice Śląskie - Głubczyce - Racibórz do dziś nie zostały reaktywowane.