Koleje Dolnośląskie z powodu trudnych warunków atmosferycznych i awarii taboru odwołały dwa pociągi. Nie będą one kursować między Legnicą, a Kłodzkiem od 25 do 28 stycznia 2010 r.
Od poniedziałku 25 stycznia do czwartku 28 stycznia 2010 r. na trasę Legnica - Kamieniec Ząbkowicki - Kłodzko Miasto nie wyjadą dwa pociągi. Chodzi o następujące połączenia:
Pasażerowie w ciągu ok. półtorej godziny mają do dyspozycji inne pociągi na tej trasie.
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Na początku warto w skrócie przypomnieć, jak wyglądała sytuacja organizacji przewozów kolejowych w Polsce po 2000 roku. W wyniku głębokiej restrukturyzacji Polskich Kolei Państwowych (PKP), dotychczasowy gigant został podzielony na mniejsze spółki. Powstały m.in.: PKP Cargo - odpowiedzialne za transport towarowy, PKP Intercity - obsługujące połączenia dalekobieżne, PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) - zarządzające infrastrukturą kolejową, Przewozy Regionalne - odpowiedzialne za transport pasażerski w regionach.
Od poniedziałku, 28 grudnia Koleje Dolnośląskie wstrzymują ruch pociągów transgranicznych w regionie. Zmiany to efekt trwającego stanu zagrożenia epidemicznego.
Historyczny pociąg Kolei Dolnośląskich wyjedzie w trasę w środę, 11 listopada, w Narodowe Święto Niepodległości. Na jego pokładzie pasażerowie spotkają rekonstruktorów, którzy przybliżą historię niepodległościowego zrywu Polaków. Projekt inauguruje współpracę Kolei Dolnośląskich z Instytutem Pamięci Narodowej.
Koleje Dolnośląskie przywracają pełną siatkę połączeń w regionie. Dodatkowe pociągi wrócą do rozkładu jazdy wraz z powakacyjną korektą, która wchodzi w życie od niedzieli, 30 sierpnia.
Koleje Dolnośląskie w 2019 roku przewiozły niemal 14,1 mln pasażerów. Spółka zyskuje pasażerów w rekordowym tempie, a w 2019 roku przewiozła ponad 2,4 mln pasażerów więcej niż rok wcześniej.
W czerwcu br. Stanisław Stadnicki (autor tej strony) zwrócił się pisemnie do Burmistrza Głogówka, aby ten, jako reprezentant Gminy Głogówek, zapytał osoby odpowiedzialne za organizację kolei regionalnej o planowane cięcia w liczbie pociągów na linii numer 137, na odcinku Brzeg/Nysa-Kędzierzyn Koźle-Gliwice przygotowując wzór zapytania. Poprosił także, aby organizator przewozów wstępnie opisał kształt połączeń, jakie mają obowiązywać od grudnia tego roku. Stanisław Stadnicki ponadto zasugerował, aby rozważyć wydłużenie dotychczasowych pociągów kończących bieg w Kędzierzynie-Koźlu, do Gliwic, co może pozytywnie wpłynąć na zwiększenie liczby podróżnych.