BETON ROKU i wyróżnienie roku

Powoli zbliżamy się do końca obfitującego w wydarzenia kolejowe roku 2009. Wpadliśmy na pomysł, by z tej okazji zorganizować niecodzienny plebiscyt. Wybrać najważniejsze pozytywne wydarzenie na Magistrali Podsudeckiej oraz największą wpadkę, porażkę, tak zwany BETON KOLEJOWY ROKU.

Przez najbliższe trzy tygodnie przyjmujemy Wasze typy. Piszcie w komentarzach, co Waszym zdaniem zasługuje na wyróżnienie, a co na potępienie. Piszcie o wydarzeniach związanych pośrednio lub bezpośrednio z Magistralą Podsudecką, koleją na Opolszczyźnie i Dolnym Śląsku.

6 grudnia zbierzemy najciekawsze propozycje i na ich podstawie przeprowadzimy sondę. Głosować będzie można do końca roku.

Nasze aktualne typy to:

BETON ROKU, WPADKA, PORAŻKA:

  • ewidentna marginalizacja linii 137 przez PKP PR, Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego poprzez brak połączeń kolejowych na stykowym odcinku Nysa-Kamieniec,
  • jawny przykład traktowania pasażerów linii 137 jako pasażerów gorszej kategorii. Na początku tego roku przez dwa tygodnie około połowa kursów między Nysą, a Kędzierzynem była odwołana, pojawiły się spóźnione o 2 godziny zastępcze autobusy, które nie dojeżdżały na wszystkie stacji (np. Nowy Las). Takie rzeczy działy się tylko i wyłącznie na jednej linii kolejowej województwa opolskiego, na naszej. Na linii Nysa-Brzeg, Opole-Nysa itd. pociągi kursowały bez zastrzeżeń. Jednego dnia pasażerów pociągu Nysa-Kędzierzyn wyproszono ze składu, by szynobus odesłać do Brzegu,
  • brak dalekobieżnego połączenie pośpiesznego lub osobowego między Kędzierzynem, a Legnicą, Kłodzkiem, Jelenią Górą.
  • Ogłoszenie przetargu na obsługę połączeń kolejowych w województwie opolskim bez wydzielenia linii spalinowych i elektrycznych.

POZYTYW ROKU

  • społeczna akcja mieszkańców południa Opolszczyzny i wykoszenie własnym sprzętem 9 kilometrów linii kolejowej Głubczyce-Racławice Śląskie co być może uchroniło linię od fizycznej likwidacji,
  • impreza kolejowa w Racławicach Śląskich Koleją po pograniczu polsko-czeskim 2009,
  • lawinowy wzrost liczby pociągów towarowych kursujących linią 137 (co ma swój negatywny wpływ na stan infrastruktury),
  • odbudowa zniszczonego torowiska na odcinku Prudnik-Racławice Śląskie,
  • społeczna akcja zmierzająca do powrotu pociągu pośpiesznego relacji Kraków-Jelenia Góra na tory Magistrali Podsudeckiej poparta przez większość władz (burmistrzów, starostów), mobilizacja społeczeństwa na rzecz przywrócenia tego połączenia,
  • SA134, pierwsze szynobusy na opolskich torach chwalone przez pasażerów.

To na razie tyle, a jakie są Wasze pomysły?

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Akcja mosty

Akcja Mosty na Magistrali Podsudeckiej

Akcja pod kryptonimem Mosty rozpoczęła III Powstanie Śląskie, jedno z ledwie pięciu powstań zakończonych sukcesem polskiej strony.