Jutro wchodzą na tory
Jak wiadomo od jakiegoś czasu trwa proces likwidacyjny linii kolejowej łączącej Racławice z Głubczycami. Jeśli trakt szybko nie zostanie przejęty przez samorządy istnieje realne zagrożenie, że linia zostanie rozebrana. Od 9 lat nie prowadzi się tam żadnych przewozów kolejowych.
Zdaniem lokalnych miłośników kolei trakt zachował się mimo to w bardo dobrym stanie. Na całym odcinku jest kompletny. Co więcej 95% linii posiada podkłady betonowe ułożone na kilka lat przed zawieszeniem połączeń pasażerskich. Na linii znajduje się znany w całej Polsce potężny jednoprzęsłowy most nad rzeką Osobłogą o długości 132 metrów.
Lokalna społeczność zamierza jak najszybciej wykosić torowisko z trawy i samosiejek. Chce pokazać samorządom, że linia zachowała się cała. Koszenie ponadto możliwi przejazd pociągu retro tą linią w czasie wrześniowej imprezy kolejowej w Racławicach. Pokazanie, że linia jest cała i może nią jechać normalny pociąg to ostatni ratunek. Zarządca torów wydal zgodę na koszenie i potwierdził, że pociąg będzie mógł jechać na tak długim odcinku jaki zostanie wykoszony.
Na jutro (sobota) zaplanowano akcję koszenia linii. Grupa racławicka zbiera się o godzinie 9:00 na dworcu kolejowym w Racławicach i będzie podążała w stronę kolejnej stacji Ściborzyce Male. Grupa głubczycka zbiera się w Ściborzycach Małych i będzie podążała w stronę Racławic. Marzeniem jest spotkanie obu grup.
Potrzebne jest zaangażowanie chętnych wolontariuszy, którzy chcą pomóc w ratowaniu tej linii kolejowej. Najlepiej jeśli posiadają swój sprzęt. Potrzebna jest też Twoja pomoc. Pamiętaj o dobrym ubraniu, rękawicach ochronnych, jedzeniu i piciu. Pomóż nam w ratowaniu tej linii. Zapraszamy bardzo serdecznie.
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Piątek, 24 lipca 2009r. godz.: 09:46. Nr wydania: 79/2009
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Największy most i największa katastrofa inżynieryjna ziemi prudnickiej (część II)
- Powstanie potężna kopalnia żwiru i piasku
- Coraz bliżej połączenia wąskotorowego Osoblaha-Racławice Śląskie
- Zapomniany odcinek Magistrali Podsudeckiej - dlaczego na linii kolejowej z Racławic Śląskich do Głubczyc i Raciborza zrezygnowano z budowy drugiego toru?
- Od soboty ratujemy linię kolejową z Głubczyc do Racławic Śląskich, rusza akcja koszenia