Dodano: Niedziela, 31 stycznia 2010r. godz.: 19:21. Nr wydania: 126/2010

Kolej podsudecka świętuje rok

W piątek minęło dokładnie 365 dni od chwili gdy światło dzienne ujrzała nasza strona. Na pewno jest co poprawiać, ale też możemy poszczycić się kilkoma sukcesami. Zobacz plany na przyszłość i krótkie podsumowanie.

Przede wszystkim o naszej ukochanej linii kolejowej zrobiło się głośno. Udało się zorganizować dwie masowe akcje wysyłania listów z prośbą o przywrócenie pociągu pośpiesznego i poprawę obsługi podróżnych na linii 137. Niestety dalekobieżny pociąg mimo, że wysłanych było łącznie około 90 listów i otrzymaliśmy poparcie od wszystkich okolicznych władz na nasze tory nie wrócił.

Wiadome jest, że powyższy skład generowałby jakieś koszty jednakże Ministerstwo Infrastruktury, które spełnia misję społeczną i finansuje takie pociągi potraktowało nas jako pasażerów gorszej kategorii. Ponadto przewoźnik, czyli Inter City bardziej komercyjnie podszedł do tematu i wycofał praktycznie wszystkie dalekobieżne pociągi o trakcji spalinowej.

Na początku 2009 roku doszło do prawdopodobnie najgorszych kpin z pasażerów w całej 135-letniej historii Magistrali Podsudeckiej. Pociągi praktycznie nie kursowały przez dwa tygodnie (tylko na tej linii), doszło do tego, że pasażerów z pociągu relacji Nysa-Kędzierzyn wyproszono na zewnątrz, by szynobus odesłać do Brzegu. Wtedy zareagowaliśmy, mieliśmy rację.

Sytuacja zmieniła się diametralnie. Od dawna pociągi, przynajmniej na opolskim odcinku, kursują z wzorową punktualnością, obsługa jest miła. Podróżni poczuli się wyróżnieni. Brawo.

Negatywnym faktem jest, że mimo wprowadzenia nowego rozkładu jazdy nadal niemożliwy jest przejazd pociągiem pasażerskim odcinka granicznego z Nysy do Kamieńca. To nasz priorytet na nadchodzący rok. Niebawem wystartujemy z kolejną, największą w historii akcją, której celem jest walka o przywrócenie tak potrzebnych połączeń gwarantujących dojazd z Kędzierzyna do Kłodzka, Legnicy.

Mimo obietnic nie udało się nam nadal uruchomić galerii zdjęć. Bardzo Was za to przepraszam. Niestety strona prowadzona jest po godzinach, w czasie wolnym, którego jest bardzo mało. Marzy się nam, by serwis o kolei na przedgórzu sudeckim miał nie tylko bogatą galerię zdjęć, ale również dokończony dział dotyczący trakcji jaka widywana była na tych torach, czy wspomnienia kolejarzy. Materiały jakie posiadamy wystarczyłby na napisanie książki i pewnie tam w pierwszej kolejności one się znajdą, dlatego bardzo Was proszę o wyrozumiałość. Z czasem wszystko udostępnimy w Internecie.

Strona nie miałaby sensu, gdyby nie czytelnicy. Dlatego serdecznie dziękuję każdemu kto przynajmniej raz do nas zajarzał. Jeśli macie jakieś uwagi dotyczące naszego serwisu napiszcie o tym z komentarzach.

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Niedziela, 31 stycznia 2010r. godz.: 19:21. Nr wydania: 126/2010

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2019
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki