Przetestowaliśmy bezpośrednie połączenie Nysa-Wrocław

W środku tygodnia przejechaliśmy się pociągami relacji Nysa-Wrocław-Nysa. Mamy dla Was wiele informacji.

Na początku zła: niestety z racji awarii aparatu nie ma zdjęć. A teraz dobre informacje.

Od stycznia tego roku w dni nauki szkolnej zostały uruchomione bezpośrednie pociągi relacji Nysa-Wrocław-Nysa. Przetestowaliśmy to połączenie w środku tygodnia w teoretycznie najmniej popularne dni. Na początku wsiedliśmy do Regio 46623 relacji Kędzierzyn-Koźle-Nysa, aby dojechać do Nysy.

Pierwsza niespodzianka

Już przy zakupie biletu do Wrocławia obsługa pociągu poinformowała nas, że szynobus (duży SA137), którym jedziemy do Nysy, jedzie potem bezpośrednio do Wrocławia. Nie trzeba wysiadać, nie trzeba się przesiadać (plus za informację od obsługi).

W Nysie wsiadało ok 30 do 40 osób z czego 80% z nich jechała do Wrocławia lub wysiadało stacji pomiędzy Brzegiem, a Wrocławiem. Byli min. Studenci, którzy akurat nas zapytali o to, czy pociąg ma postój w Oławie. Było dość dużo starszych osób.

Bardzo dużo osób: ok 30 wsiadło w samym Brzegu. Od tej stacji szynobus zasuwał ponad 100km/h, a jazda była prawdziwą frajdą. Skład dojechał do stacji docelowej minutę przed planowym przyjazdem.

Powrót

Już powrót (innego dnia) pokazał, że do Nysy wracają te osoby, głownie starsze osoby, które jechały dzień wcześniej. Ludzi naprawdę sporo, więcej niż poprzedniego dnia. Od Brzegu do Nysy wsiadło nowych 20 osób.

Oczywiście zapytaliśmy, czy pociągiem z Wrocławia bez przesiadki dojedziemy bezpośrednio dalej niż za Nysę. Obsługa nie miała pewności, ale po 5 minutach wróciła do nas i poinformowała nas, że tak (plus za dobre podejście).

I tym sposobem wygodnie zrobiliśmy sobie wycieczkę do Wrocławia bez jakiejkolwiek przesiadki z wzorową punktualnością.

Plusy:

  • Duży, nowoczesny szynobus obsługujący ten skład. Na wyświetlaczach poprawne napisy w komunikatach poprawne informacje o stacjach.
  • Możliwość przejechania bez przesiadki do Wrocławia nie tylko w Nysy, ale jak się okazuje także z Prudnika, Racławic Śląskich, Głogówka oraz Kędzierzyna
  • Dość pozytywny czas jazdy, miła i fachowa obsługa

Minusy

  • Brak (naszym zdaniem pora, w której kursuje pociąg w pierwszym roku jego kursowania jest dobra). Dla chcącego można tego samego dnia wrócić korzystając z przesiadki w Brzegu. Pamiętajmy, że osoby dojeżdżające do szkoły i pracy to nie wszyscy podróżni - wielu ma interesy popołudniami.

Nasze uwagi, postulaty

  • Naszym zdaniem należy obowiązkowo połączyć Regio Kędzierzyn-Koźle - Nysa z pociągiem Nysa-Wrocława, ponieważ teraz mało kto wie, że z Prudnika, Racławic oraz Kędzierzyna (który ma połączenia z Wrocławiem) można bez żadnej przesiadki dojechać do Wrocławia autobusem szynowym. Takie połączenie dwóch relacji na pewno wpłynie pozytywnie na ilość podróżnych (postój na stacji Nysa naprawdę jest ok, a można go jeszcze troszkę skrócić).
  • W dalszej perspektywie należy rozważyć, aby pociąg do Wrocławia kursowała codziennie. Wiele osób w wakacje i ferie chce pojechać do Wrocławia (na wycieczkę do ZOO itp., a w dni szkolne często się nie da)
  • W dalszej perspektywie należy wprowadzić dodatkowy wieczorny powrót z Wrocławia.
Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

KSK

Pociągiem w Góry Sowie i do Kłodzka

Dolny Śląsk to kraina o zawiłych dziejach, pełna ciekawostek, a nawet tajemnic z różnych okresów. To również region bogaty w zabytkową architekturę. Znajdują się tutaj jedne z najbardziej malowniczych linii kolejowych w Polsce, m.in. linia nr 266 i 286. Obie przebiegają wzdłuż pasm Sudetów Środkowych, które stanowią wizytówkę Dolnego Śląska.

KSK

Hefajstos jedzie z Wrocławia do Wolsztyna

Pierwszy raz od 10 lat Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu organizuje przejazd historycznym pociągiem do "stolicy pary" w Wielkopolsce.

KSK

Stukot kół, oliwkowe wagony, drewniane ławki...

Stukot kół, oliwkowe wagony, drewniane ławki, głos przewodnika i charakterystyczny pomruk zabytkowej lokomotywy spalinowej wraz z unoszącym się dymem - to tylko część elementów wyjątkowej podróży po niedostępnych na co dzień zakamarkach Wrocławia.

KOlejowe zakamarki

Kolejowe Zakamarki Wrocławia z okazji Dnia Kobiet

Jak co roku na stalowe szlaki Dolnego Śląska powracają historyczne pociągi okazjonalne, organizowane przez Klub Sympatyków Kolei we Wrocławiu. Dobrym momentem na otwarcie sezonu podróżniczego jest początek wiosny.

Makieta

Wielka kolejowa makieta modułowa stanie w Wołowie. Będzie miała prawie 200 m długości!

W sobotę i niedzielę (22 i 23 lutego) odbędzie się pokaz makiety modułowej w skali H0, czyli 1:87. Cały układ będzie miał długość aż około 190 m! Głównym organizatorem wydarzenia jest sekcja modelarska Klubu Sympatyków Kolei we Wrocławiu.

KSK Wrocław

Kolejowe zakamarki Wrocławia

Oraz przejazd do Muzeum Motoryzacji WENA w Oławie - dni modelarstwa kolejowego i samochodowego