Książeczka o kolei w Racławicach jest juz dostępna

Dziś ukazała się reklamowana wcześniej publikacja na temat historii kolejnictwa w Racławicach Śląskich, opisująca szczegółowo przygotowania i przebieg imprezy kolejowej "Koleją po pograniczu polsko-czeskim". We wrześniu ubiegłego roku na racławickim dworcu kolejowym kilka tysięcy osób skorzystało z kameralnych przejażdżek drezynami. Główną atrakcją imprezy był czynny parowóz TKp Śląsk, który jako pierwszy pociąg od 8 lat przejechał kilka kilometrów linii kolejowej do Głubczyc, wjeżdżając na słynny racławicki most kolejowy.  

::rysunek:ksiazkakolejgotowa1.jpg@Na okładce umieszczono parowóz TKp Śląsk 4422::

Publikacja wydana przez Stowarzyszenie Rozwoju Dorzecza Osobłogi składa się z 32 kolorowych stron wzbogaconych licznymi fotografiami. Format B5. Zawiera szczegółowy opis przygotowań do imprezy kolejarskiej z wyszczególnieniem wszystkich osób biorących udział w pracach przygotowawczych. Opisuje przebieg imprezy. Znaczną część publikacji stanowi historia kolei w Racławicach Śląskich.

Nakład kilkuset sztuk z pewnością rozejdzie się bardzo szybko, tym bardziej, iż publikacja rozdawana jest za darmo. Każdy, kto brał czynny udział w przygotowaniach do naszej imprezy ma zagwarantowane otrzymanie książki. Przekażę ją każdemu osobiście w ciągu kilku najbliższych dni. Część egzemplarzy zostanie przeznaczonych na promocję Stowarzyszenia, dla czeskiego partnera, dla naszych kolegów z Pyskowic oraz dla osób, które po ukazaniu się artykułu informującego o wydaniu książki publikację zamówiły.

Pozostanie niewiele sztuk, dlatego osoby zainteresowane otrzymaniem tej książeczki proszę o kontakt. Ilość sztuk ograniczona.

Książka składa się z następujących rozdziałów:

  • Wstęp (str. 2)
  • Krótka historia kolei w Racławicach Śląskich (4)
  • Uratować to , co zostało zapomniane - pomysł organizacji pikniku (12)
  • Tak niewielu, zrobiło tak wiele, dla tak wielu - trudy przygotowań i organizacji imprezy (14)
  • Koleją po pograniczu polsko-czeskim (21)
  • Przetarto szlak (27)
::rysunek:ksiazkakolejgotowa2.jpg@Wnętrze publikacji:: ::rysunek:ksiazkakolejgotowa3.jpg@Wnętrze publikacji::

Przebieg imprezy szczegółowo opisał portal Raclawice.net (część pierwsza opisu), (część druga opisu).

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Katastrofa

Największa katastrofa w ówczesnej Europie, zderzenie pociągów pod stacją Sukowice (dawniej Zakrzów) na linii Baborów-Koźle

Najtragiczniejszy wypadek kolejowy na terenie opisanym w mojej książce oraz terenie, którego dotyczy i strona KolejPodsudecka.pl wydarzył się w niedzielę, 12 listopada 1939 roku, na odcinku Długomiłowice - Zakrzów Opolski, na linii kolejowej Koźle-Baborów. Doszło tam do czołowego zderzenia dwóch pociągów na jednotorowej trasie. Był to najtragiczniejszy wypadek w ówczesnej Europie.

Komentarz

To ostatni taki news na tej stronie - Zmiany, zmiany… i szczera rozmowa

Drodzy Czytelnicy serwisu Kolej Podsudecka. Muszę się do czegoś przyznać: dopadło mnie zmęczenie i wypalenie. Od dłuższego czasu wszystko, co robiłem w Internecie, stało pod znakiem zapytania.

Książka kolej

„Śladami żelaznych dróg” – książka, która powstała z miłości do Kolei Podsudeckiej i jej zapomnianych historii

To nie jest zwykła publikacja. To efekt prawie 25 lat pasji, poszukiwań i setek rozmów – książka, która powstała z serca, z szacunku do ludzi kolei i z miłości do linii, które kiedyś tętniły życiem, a dziś często pozostały już tylko na starych mapach.

Kolej na Dolnym Śląski

Polecam książkę - dużo ciekawych informacji tym, co działo się na kolei w latach 1945-1949

Zasadniczo do 1945 roku linie kolejowe Dolnego Śląska nie odczuły skutków II wojny światowej. Okolica była bezpieczna, raczej nie narażona na naloty państw walczących z III Rzeszą Niemiecką. Sytuacja zmieniła się zimą i wiosną ostatniego roku wielkiej wojny. Działania frontowe doprowadziły do katastrofalnego zniszczenia infrastruktury kolejowej.

Mosty kolejowe

O śląskich mostach kolejowych

W ubiegłym roku na rynku wydawniczym pojawiła się nowa, świetna książka: Mosty kolejowe na Śląsku do 1945 roku

W księgarniach

Jest już pierwsza książka o Magistrali Podsudeckiej

Na rynku wydawniczym dostępna jest pierwsza książka opisująca Magistralę Podsudecką: Magistrala Podsudecka, Legnica-Kemieniec Ząbkowicki-Kędzierzyn Koźle, historia, architektura, krajoznawstwo, autorstwa Przemysława Dominasa. Książkę wydało wydawnictwo Księży Młyn.