PTTK Prudnik wspiera akcję

Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego "Sudety Wschodnie" w Prudniku poparł naszą akcję i wystosował listy do Ministerstwa Infrastruktury oraz przewoźnika PKP Intercity z wnioskiem o reaktywowanie połączenia Kraków - Jelenia Góra przez Magistralę Podsudecką. Oto treść tego listu:

Pan
Krzysztof Celiński
Prezes Zarządu
PKP Intercity Sp. z o. o.

Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego "Sudety Wschodnie" w Prudniku zwraca się do Pana Prezesa z propozycją przywrócenia pociągu pospiesznego łączącego województwo śląskie przez powiat prudnicki w województwie opolskim z południową częścią województwa dolnośląskiego (przez tzw. magistralę podsudecką).

Od czasu likwidacji najpopularniejszego, naszego ostatniego dalekobieżnego połączenia kolejowego (przełom 2007/2008) relacji Kraków Główny - Prudnik - Nysa - Jelenia Góra turyści mają spore problemy z korzystaniem z szlaku komunikacyjnego, łączącego ludną aglomerację GOP z południową częścią województwa opolskiego. Podobny problem dotyczy mieszkańców naszego regionu, którzy stracili jedyne bezpośrednie połączenie kolejowe z województwami: śląskim i dolnośląskim.

Obszarem działania naszego oddziału PTTK jest teren powiatu prudnickiego w tym szczególnie atrakcyjny rejon Gór Opawskich (wschodnia część pasma). W Prudniku przy dworcu kolejowym rozpoczyna się oznakowany Główny Szlak Sudecki im. M. Orłowicza prowadzący aż do Świeradowa Zdroju przy granicy niemieckiej. To jeden z najpopularniejszych szlaków pieszych w Polsce. Jego atrakcyjność obniża fakt, iż turyści mają problem z dotarciem na jego początek w Prudniku.

Osłabiona dostępność komunikacyjna naszego regionu spowodowana likwidacją jedynego pociągu relacji międzywojewódzkiej sprawia, iż promocja turystyki przez nasze stowarzyszenie napotyka na barierę, której sami nie jesteśmy w stanie przezwyciężyć.

Pragniemy zauważyć, iż liczący ponad 300 członków oddział PTTK w Prudniku organizuje w ciągu roku kilkadziesiąt imprez masowych o charakterze turystycznym. Nasi turyści są bardzo aktywni w dziedzinie wycieczek indywidualnych i zdobywania odznak. W przeszłości często korzystali z dobrodziejstwa istnienia pociągów bezpośrednio łączących Prudnik z województwem śląskim oraz - a może przede wszystkim - dolnośląską częścią Sudetów.

Mamy głęboką nadzieję, że przywrócenie na naszej linii kolejowej Nysa - Prudnik - Kędzierzyn-Koźle pociągów relacji międzywojewódzkiej (woj. dolnośląskie - Prudnik - woj. śląskie) ułatwi turystom dojazd do ziemi prudnickiej znanej z unikalnych walorów turystycznych, graniczącej z znanymi czeskimi ośrodkami narciarskimi.

Z wyrazami szacunku:
prezes oddziału PTTK w Prudniku Józef Michalczewski

Podaj dalej:

Liczba komentarzy: 0

Na tej stacji komentarzy jeszcze brak – możesz być pierwszy, który zatrzyma się tu i zostawi swoją opinię.

Dyskusja na właściwym torze – jak za dawnych czasów.

Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.


Teksty na podobny temat

Kolej

Remont wiaduktu kolejowego w Prudniku

Przy ul. Nyskiej w Prudniku prowadzony był remont wiaduktu kolejowego na linii 137.

Zmiany

Prudnicki peron lepszy dla podróżnych

Nowe ławki, śmietniki i tablice. Tak wygląda peron stacji kolejowej w Prudniku.

Remonty

Poprawi się stan torowiska w Prudniku?

Wreszcie coś się dzieje na torowisku w obrębie stacji Prudnik. Jak zobaczycie na naszych zdjęciach być może poprawi się czas przejazdu pociągów na tym odcinku.

Samobójstwo

Nie żyje kobieta, która prawdopodobnie rzuciła się pod szynobus

Do zdarzenia doszło wczoraj około godziny 10:30 w Prudniku.

Remont

Trwa remont linii kolejowej Prudnik-Krapkowice

Roboty potrwają jeszcze długo, jednak już teraz widać pierwsze efekty, a cały plac budowlany robi spore wrażenie.

Akcja

Działać trzeba

To najważniejszy wniosek po przeczytaniu Waszych komentarzy napisanych w jednym z ostatnich newsów na naszej stronie dotyczących przywrócenia połączeń na stykowym, granicznym odcinku linii 137 między Kamieńcem Ząbkowickim, a Nysą.