Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego "Sudety Wschodnie" w Prudniku poparł naszą akcję i wystosował listy do Ministerstwa Infrastruktury oraz przewoźnika PKP Intercity z wnioskiem o reaktywowanie połączenia Kraków - Jelenia Góra przez Magistralę Podsudecką. Oto treść tego listu:
Pan
Krzysztof Celiński
Prezes Zarządu
PKP Intercity Sp. z o. o.
Zarząd Oddziału Polskiego Towarzystwa Turystyczno-Krajoznawczego "Sudety Wschodnie" w Prudniku zwraca się do Pana Prezesa z propozycją przywrócenia pociągu pospiesznego łączącego województwo śląskie przez powiat prudnicki w województwie opolskim z południową częścią województwa dolnośląskiego (przez tzw. magistralę podsudecką).
Od czasu likwidacji najpopularniejszego, naszego ostatniego dalekobieżnego połączenia kolejowego (przełom 2007/2008) relacji Kraków Główny - Prudnik - Nysa - Jelenia Góra turyści mają spore problemy z korzystaniem z szlaku komunikacyjnego, łączącego ludną aglomerację GOP z południową częścią województwa opolskiego. Podobny problem dotyczy mieszkańców naszego regionu, którzy stracili jedyne bezpośrednie połączenie kolejowe z województwami: śląskim i dolnośląskim.
Obszarem działania naszego oddziału PTTK jest teren powiatu prudnickiego w tym szczególnie atrakcyjny rejon Gór Opawskich (wschodnia część pasma). W Prudniku przy dworcu kolejowym rozpoczyna się oznakowany Główny Szlak Sudecki im. M. Orłowicza prowadzący aż do Świeradowa Zdroju przy granicy niemieckiej. To jeden z najpopularniejszych szlaków pieszych w Polsce. Jego atrakcyjność obniża fakt, iż turyści mają problem z dotarciem na jego początek w Prudniku.
Osłabiona dostępność komunikacyjna naszego regionu spowodowana likwidacją jedynego pociągu relacji międzywojewódzkiej sprawia, iż promocja turystyki przez nasze stowarzyszenie napotyka na barierę, której sami nie jesteśmy w stanie przezwyciężyć.
Pragniemy zauważyć, iż liczący ponad 300 członków oddział PTTK w Prudniku organizuje w ciągu roku kilkadziesiąt imprez masowych o charakterze turystycznym. Nasi turyści są bardzo aktywni w dziedzinie wycieczek indywidualnych i zdobywania odznak. W przeszłości często korzystali z dobrodziejstwa istnienia pociągów bezpośrednio łączących Prudnik z województwem śląskim oraz - a może przede wszystkim - dolnośląską częścią Sudetów.
Mamy głęboką nadzieję, że przywrócenie na naszej linii kolejowej Nysa - Prudnik - Kędzierzyn-Koźle pociągów relacji międzywojewódzkiej (woj. dolnośląskie - Prudnik - woj. śląskie) ułatwi turystom dojazd do ziemi prudnickiej znanej z unikalnych walorów turystycznych, graniczącej z znanymi czeskimi ośrodkami narciarskimi.
Z wyrazami szacunku:
prezes oddziału PTTK w Prudniku Józef Michalczewski
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Przy ul. Nyskiej w Prudniku prowadzony był remont wiaduktu kolejowego na linii 137.
Nowe ławki, śmietniki i tablice. Tak wygląda peron stacji kolejowej w Prudniku.
Wreszcie coś się dzieje na torowisku w obrębie stacji Prudnik. Jak zobaczycie na naszych zdjęciach być może poprawi się czas przejazdu pociągów na tym odcinku.
Do zdarzenia doszło wczoraj około godziny 10:30 w Prudniku.
Roboty potrwają jeszcze długo, jednak już teraz widać pierwsze efekty, a cały plac budowlany robi spore wrażenie.
To najważniejszy wniosek po przeczytaniu Waszych komentarzy napisanych w jednym z ostatnich newsów na naszej stronie dotyczących przywrócenia połączeń na stykowym, granicznym odcinku linii 137 między Kamieńcem Ząbkowickim, a Nysą.