Sudety i Szczeliniec zmieniają tabor
Po blisko dwóch latach obsługi tych połączeń przez spalinowe zespoły trakcyjne oznaczone serią SN84 przychodzi czas na zmiany. Jak można zobaczyć m.in. na stronie zestawienia pociągów Intercity oraz np. na vagonweb do ruchu wkraczają spolonizowanie jednostki SD85. Zmiany mają obowiązywać od pierwszych dni października.
Jesienią 2020 roku SKPL (Stowarzyszenie Kolejowych Przewozów Lokalnych) zakupiło 32 niemieckie zespoły trakcyjne oznaczone serią DM90. Te pojazdy były sprowadzone z Holandii, ponieważ nasi zachodni sąsiedzi wyprodukowali je dla obsługi połączeń kolejowych w Niderlandach.
W lutym bieżącego roku spółka SKPL otrzymała dokumenty tzw. dopuszczeniowe dla pierwszego pojazdu, który w Polsce po polonizacji otrzymał oznaczenie SD85. Już za cztery tygodnie mają one obsługiwać pociągi dalekobieżne po naszej linii kolejowej.
Przykładowy screen ze strony zestawienia pociągów PKP Intercity dla stacji Jelenia Góra:
Fragment strony vagonweb i screen składu dla pociągu TLK Sudety:
W zapowiedzi artykułu wykorzystano screen strony internetowej: www.vagonweb.cz
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Poniedziałek, 2 września 2024r. godz.: 20:23. Nr wydania: 583/2024
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- TLK Sudety i TLK Szczeliniec objazdem przez Opole
- Znamy rozkład dwóch pociągów Intercity na Magistrali Podsudeckiej
- Drugi dalekobieżny na Magistrali Podsudeckiej od grudnia
- Bus na trasie pociągu TLK Sudety
- Bilety w PKP Intercity teraz tańsze
- Wróble ćwierkają, że za Kormorana coś się potem wykluje
- Kormoran z podciętymi skrzydłami
- SU4220 na Kormoranie
- Trwa remont torów pod Piławą Górną
- "Nowy" Nurek na TLK Sudety