Dodano: Czwartek, 26 lutego 2009r. godz.: 20:23. Nr wydania: 36/2009

Podsumowanie sondy

Liczy się każde poparcie naszej inicjatywy, także to wirtualne. Właśnie zakończyliśmy sondę, w której pytaliśmy o to, czy pociąg pośpieszny, o który walczymy ma racę bytu. Wyniki były oczywiste.

63% głosów (aż 140 głosów) otrzymała odpowiedź: Tak, ponieważ to nasz jedyny pociąg dalekobieżny, chętnie z niego korzystałem i będę korzystał, to nasze jedyne okno na świat. Brak tego pociągu to wielkie utrudnienie. Najlepiej świadczy to o tym, jak bardzo zależy nam wszystkim na tym pociągu.

71 osób (30%) zagłosowało na: Tak, choć sam z niego nie będę korzystał, ale wiem jak on jest ważny dla mieszkańców tej okolicy. Widać, że osoby nie mieszkające przy Magistrali Podsudeckiej są z nami i uważają, że mamy rację.

Przeciwnych pociągowi było zaledwie 9 osób.

Dziś rozpoczynamy kolejną, bardzo ważną sondę. Szukamy w niej przyczyny upadku Magistrali Podsudeckiej. Wybierzcie, które Waszym zdaniem wydarzenie z ostatnich lat miało decydujący wpływ na Marginalizację nasze linii. Liczymy na wiele głosów.

  • Wycięcie z rozkładu jazdy wszystkich dalekobieżnych pociągów (Katowice-Legnica, Katowice-Jaworzyna Śląska, Kędzierzyn-Legnica, Karków-Jelenia Góra itp.) i wprowadzenie relacji lokalnych Nysa-Kędzierzyn, Kamieniec-Jaworzyna (można było wprowadzić szynobusy obcinając koszty, ale skrócenie relacji było najgorszą decyzją)
  • Nieprzemyślane wprowadzenie szynobusów (szynobusy były za małe, nie mieściły pasażerów, były to nowe jednostki, których maszyniści nie potrafili obsługiwać, szynobusy miały być, ale na innych liniach)
  • Magistralą Podsudecką zmarginalizowano, ponieważ nią nie dojeżdżał do pracy żaden wysoki urzędnik/pracownik PKP przez co na kolei nikomu nie zależało, by dbać o tą znaczącą linię i utrzymać wysoką frekwencję podróżnych, liczyło się tylko cięcie kosztów
  • Podsudecką zmarginalizowano, ponieważ komuś zależy, by tą linię zamknąć. Najlepszym dowodem jest seryjne odwoływanie pociągów, podczas, gdy na innych liniach kursują one punktualnie. Od kilku lat ktoś prowadzi działania w celu wygaszenia popytu podróżnych na tej linii i zawieszenia wszystkich połączeń

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Czwartek, 26 lutego 2009r. godz.: 20:23. Nr wydania: 36/2009

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2024
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki