Dodano: Sobota, 18 lutego 2012r. godz.: 09:28. Nr wydania: 232/2012

Za dwa lata remont

Opolski Poseł Tomasz Garbowski otrzymał właśnie odpowiedź na swoje zapytanie dotyczące remontu linii kolejowej 306 Krapkowice-Prudnik.
Obraz: doremontu.jpg

Jest szansa, że na dawnej Gogolince poza drezynami pojawią się inne składy kolejowe

Wybudowana 115 lat temu linia kolejowa w ostatnim okresie miała pecha. W wyniku powodzi z 1997 roku zerwany został most klejowy na Odrze, co uniemożliwiło przejazd od Krapkowic do Gogolina. Została tym samym zerwana nikt szyn, łącząca Magistralę Podsudecką z linią Opole-Kędzierzyn. Jakby tego było mało niecałe 10 lat temu złodzieje rozkradli 300 metrów szyn w okolicy gminy Biała. Od tamtego czasu jedyny ruch jaki można było zauważyć na tym trakcie to ruch drezyn.

Ministerstwo Obrony Narodowej na pytanie Posła Tomasza Garbowskiego informuje o planowanym remoncie tego traktu, ponieważ ma on duże znaczenie dla obronności naszego Państwa:

Powyższa linia zapewnia możliwość zaopatrywania Składu Materiałowego Krapkowice, została ona ujęta w wykazie linii o znaczeniu wyłącznie obronnym. MON w ramach Programu Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych RP w latach 2009-2018, planuje rozpoczęcie w 2014 remontu linii kolejowej nr 306 na odcinku Krapkowice-Prudnik o długości (36,203km). Inwestycja będzie miała na celu przywrócenie ruchu pociągów towarowych z ograniczoną prędkością techniczną 40km/godz. i nacisku taboru 20t/oś.

Ze względu na ograniczone środki finansowe resortu obrony narodowej, jego zaangażowanie w przedmiotową inwestycję, nie powinno przekroczyć 40 mln zł, a planowana inwestycja będzie realizowana w latach 2014-2017. Prace będą prowadzone przez specjalistycznych wykonawców, wyłonionych w drodze postępowania przetargowego przeprowadzonego przez PPK PLK.

Linia kolejowa po zrealizowaniu remontu będzie udostępniana dla ruchu na ogólnych warunkach określonych w ustawie o transporcie kolejowym.

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Sobota, 18 lutego 2012r. godz.: 09:28. Nr wydania: 232/2012

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2022
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki