We wtorek 14 maja 2019 r. o godzinie 11:13 dyżurny stanowiska kierowania KP PSP w Prudniku przyjął telefoniczne zgłoszenie o wypadku komunikacyjnym do którego doszło na niestrzeżonym przejeździe kolejowym kategorii D w obrębie linii nr 137 w miejscowości Szybowice gm. Prudnik.
Bezzwłocznie na miejsce akcji skierowane zostały siły i środki zarówno z prudnickiej jednostki ratowniczo-gaśniczej jak również strażacy z jednostek OSP z Szybowic i Wierzbca.
Przybyli na miejsce zdarzenia ratownicy zastali na torach oddalony o ok. 120 m od przejazdu kolejowego wrak samochodu osobowego marki VW Polo w którego prawy bok uderzył jadący od strony Nysy szynobus nr kursu R 64626 relacji Brzeg-Gliwice.
Strażacy natychmiastowo przystąpili do prowadzonych symultanicznie działań interwencyjnych których celem było:
Niestety ogromna siła uderzenia oraz stopień obrażeń, których doznała 25-letni mieszkaniec gminy Głuchołazy spowodowały, że przybyły na miejsc zdarzenia lekarz stwierdził zgon mężczyzny.
Prawdopodobną przyczyną tragedii było niezachowanie przez kierowcę volkswagena należytej ostrożności podczas pokonywania przejazdu kolejowego.
Łącznie na miejscu akcji interweniowało 26 strażaków, funkcjonariusze Policji oraz pracownicy Pogotowia Ratunkowego, a także przedstawiciele prokuratury, SOK i PKP PLK S. A.
Zatrważającym jest fakt, że na przestrzeni minionych kilkunastu dni jest to już drugi na terenie powiatu prudnickiego śmiertelny wypadek do którego doszło w identycznych okolicznościach na niestrzeżonym przejeździe kolejowym.



Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Najtragiczniejszy wypadek kolejowy na terenie opisanym w mojej książce oraz terenie, którego dotyczy i strona KolejPodsudecka.pl wydarzył się w niedzielę, 12 listopada 1939 roku, na odcinku Długomiłowice - Zakrzów Opolski, na linii kolejowej Koźle-Baborów. Doszło tam do czołowego zderzenia dwóch pociągów na jednotorowej trasie. Był to najtragiczniejszy wypadek w ówczesnej Europie.
We wtorek 12 listopada minie 85 lat od największej i najgorszej w naszym regionie katastrofy kolejowej.
W połowie lat 90. na nieistniejącej już tzw. łącznicy kolejowej w Racławicach Śląskich miało miejsce zagadkowe wykolejenie lokomotywy serii SU46 ciągnącej pociąg pełen pasażerów. Ten incydent wpłynął później na ruch kolejowych na wielu innych liniach w kraju.
W ostatnim czasie media ostrzegały kierowców i namawiały do rozwagi przejeżdżając przez przejazdy kolejowe. Niestety do tragicznego wypadku doszło także w okolicy Głogówka.
Staraniem Wydawnictwa Eurosprinter światło dzienne ujrzała pozycja książkowa pt. "Katastrofy i wypadki kolejowej w Polsce".
Do zdarzenia doszło wczoraj około godziny 10:30 w Prudniku.