"(...) W dniu dzisiejszym jest odwołany! Zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa". Ileż to już razy kilka lat temu słyszeliśmy to zdanie? Za dużo razy! Najgorsze jest to, że koszmar z kolejową komunikacją autobusową wraca.
Jest nowy szynobus. Wrócił SA109. Mają pojawić się kolejne duże szynobusy. Teoretycznie myśleliśmy, że szansa powrotu KKA (czyli zastępczej Kolejowej Komunikacji Autobusowej) jest znikoma. Po serii awarii, opóźnień i dziwnych sytuacji z przedelegowaniem kierownika pociągu Nysa-Kędzierzyn na pociągi do Opola koszmar z KKA znów staje się jawą.
W ostatnią sobotę pociąg relacji Kędzierzyn-Koźle - Nysa (odjazd z Kędzierzyna po godzinie 9) odwołany, zastępcza komunikacja autobusowa. Dziś (to jest w środę) jeden z najważniejszych kursów, pociąg szkolny relacji Nysa - Kędzierzyn-Koźle (odjazd z Nysy po godzinie 6) odwołany, zastępcza komunikacja autobusowa.
Po raz kolejny nasza linia kolejowa jest dobijana! Czy kiedyś to się skończy? Postaramy się dowiedzieć, jakie były przyczyny odwołania kursów. Sprawdzimy jak sytuacja na innych spalinowych liniach Opolszczyzny, między innymi, czy również KKA pojawiła się na niedawno reaktywowanej linii kolejowej Nysa-Brzeg.
Przede wszystkim postaramy się uzyskać odpowiedź na następujące pytanie. Co z pasażerami przystanku Nowy Las? Przystanek ten oddalony jest o około pół kilometra od drogi i dojazd do niego autobusu zastępczego nie jest możliwy. Do przystanku Nowy Las prowadzi jedynie marna droga polna. Kiedy ostatnio kursowała KKA to regularnie pozostawiono pasażerów z Nowego Lasu na peronie. Z drogi, którą kursują autobusy nie widać tego, czy ktoś w Nowym Lesie oczekuje na pociąg.
Będziemy chcieli uzyskać również odpowiedź na pytanie: skąd pasażerowie stacji, gdzie nie są zapowiadane pociągi mają wiedzieć, że kursują zastępcze autobusy i należy udać się na przystanek autobusowy?
Masz swoje zdanie? Chcesz podzielić się spostrzeżeniem, dodać ciekawostkę lub dorzucić cegiełkę do wspólnej historii podsudeckich szlaków? Zapraszamy do dyskusji – merytorycznej, kulturalnej i z szacunkiem wobec innych podróżnych tej kolejowej trasy. Aby zabrać głos i zostawić swój komentarz, musisz posiadać konto w naszym serwisie. Dzięki temu utrzymujemy porządek na peronie dyskusji i unikamy wykolejeń rozmowy.
Dziś rano w okolicy Prudnika w zaspie utknął szynobus. Spowodowało to paraliż w komunikacji kolejowej między Nysą, a Kędzierzynem.
Koleje Dolnośląskie z powodu trudnych warunków atmosferycznych i awarii taboru odwołały dwa pociągi. Nie będą one kursować między Legnicą, a Kłodzkiem od 25 do 28 stycznia 2010 r.
Niestety, ale po serii wzorowego kursowania pociągów w relacjach Kędzierzyn Koźle - Nysa ponownie zdarzyła się wpadka. Skontaktował się z nami pasażer chcący jechać dziś po godzinie 13 pociągiem przez Nysę do Brzegu i dalej do Wrocławia. Do godziny 14 pociąg nie wyruszył nawet z Kędzierzyna.
PKP Przewozy Regionalne Sp. z o. o., Opolski Zakład Przewozów Regionalny w Opolu uruchomił specjalny nr telefonu, pod którym podróżni oczekujący na nieobsadzonej stacji lub przystanku będą mogły uzyskać informacje na przykład o opóźnieniu pociągu.
Wczoraj (wtorek) dotarł do nas list z Opolskiego Urzędu Marszałkowskiego będący wyczekiwaną odpowiedzią na apel opisujący fatalne traktowanie pasażerów na linii kolejowej między Nysą, a Kędzierzynem Koźlem.
Wielu czytelników pyta oto kiedy na naszej stronie zamieszczona zostanie odpowiedź na list otwarty skierowany do Marszałka Województwa Opolskiego w sprawie anomalii w połączeniach kolejowych między Nysą, a Kędzierzynem.