Punktowe remonty na Magistrali Podsudeckiej
To swoiste „kroplówki” dla infrastruktury, która od lat wymaga gruntownej terapii. Trafniejsze porównanie trudno znaleźć – linia jest w stanie chronicznego niedoinwestowania, a jej znaczenie zarówno w ruchu pasażerskim, jak i towarowym, jest przecież ogromne.
W ostatnich tygodniach prace remontowe skupiły się na odcinkach w rejonie Nysy. Najpierw przeprowadzono oczyszczanie i poprawę parametrów toru nr 2 na wjeździe do stacji Nysa od strony Goświnowic (w kilometrażu około 140–141).
Obecnie działania zostały przeniesione na tor nr 1, między Goświnowicami a Wójcicami (km około 148–150). Na miejscu pracuje potokowy zestaw do oczyszczania tłucznia, który umożliwia szybkie i skuteczne przywrócenie odpowiednich parametrów technicznych toru. Po zakończeniu robót na torze nr 1, zaplanowano analogiczne działania na sąsiednim torze, również na tym samym odcinku.
Efektem tych prac ma być przywrócenie maksymalnej dopuszczalnej prędkości do poziomu 100 km/h. Obecnie w tym miejscu obowiązują ograniczenia do 60–70 km/h, co negatywnie wpływa na czas przejazdu i przepustowość całej trasy.
Chociaż działania te nie zastąpią pełnej modernizacji infrastruktury – w tym wymiany podtorza, nawierzchni, sieci trakcyjnej oraz urządzeń SRK – są istotnym krokiem w stronę poprawy bezpieczeństwa i komfortu jazdy. Mimo wszystko, linia kolejowa 137 wciąż czeka na realne inwestycje, które pozwolą jej odzyskać rangę nowoczesnego szlaku kolejowego o znaczeniu ponadregionalnym.



Autor: Marek Grygorowicz.
Publikacja tekstu: Środa, 9 lipca 2025r. godz.: 17:58. Nr wydania: 604/2025
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Czy to nie przypadek, że ten problem pojawił się tuż po przegranych przez KO wyborach prezydenckich?
- Przedostani krok wykonany, umowa podpisana. Coraz bliżej powrotu pociągów na trasę Racławice Śląskie-Głubczyce-Racibórz
- Remont linii kolejowej Pokrzywna - Głuchołazy: Plany i zakres prac na lata 2025-2026
- Porcja informacji o tym, co ciekawego działo się na linii 137 w ostatnich miesiącach
- Model nyskiej SU46 wygląda obłędnie
- Modernizacja szlaku Jawor - Rogoźnica.
- X Parada Lokomotyw TurKol w Nysie
- Historia lokomotywowni Nysa do przeczytania w miesięczniku Świat Kolei
- Już widać efekty prac przy modernizacji dworca w Raciborzu
- Nyska SU46 trafi na makietę