Dodano: Sobota, 27 marca 2010r. godz.: 11:27. Nr wydania: 137/2010

Odcinek Twardawa-Koźle do remontu.

Jeśli zasłyszane przez nas informacje o mającym się niebawem rozpocząć remoncie zdewastowanego odcinka między Twardawą, a Koźlem okażą się prawdą to linię 137 czekają największe inwestycje od lat 70-tych ubiegłego stulecia. Wszystko dzięki kopalni w Racławicach Śląskich oraz nowym kopalniom w okolicy Kamieńca Ząbkowickiego.

Nie widzieliśmy tego jeszcze na żadnym dokumencie, nie widzieliśmy ogłoszeń o przetargach, ale informacja o planowanym remoncie nieczynnego obecnie toru między Twardawą, a Koźlem dociera do nas z różnych źródeł i są to źródła bliskie osobom podejmującym decyzje w tej sprawie.

W obecnym sezonie wiosna-jesień ponownie lawinowo wzrośnie liczba przewozów na linii kolejowej numer 137 (Magistrala Podsudecka). Nie tylko prace po sezonie zimowym wznowią czynne już kopalnie kruszywa, ale mają powstać nowe. Chodzi głównie o kopalnie umiejscowione w okolicach Kamieńca Ząbkowickiego oraz w Racławicach Śląskich. Firma z Wrocławia, która uruchamia kopalnię w Racławicach zadeklarowała nawet chęć zapłacenia za remont 3-kilometrowego odcinka torowiska od Racławic w stronę Głubczyc, gdzie ma powstać bocznica towarowa. Inwestycja w Racławicach może być największą tego typu na Przedgórzu Sudeckim. Oficjalnie mówi się o 15 latach wydobycia, ale wiele osób twierdzi, że kopalnia będzie działała tam przez 50 lat.

W związku z powyższym zarządca linii w chwili obecnej wyliczył, że każdego dnia przez Magistralę Podsudecką w kierunku Śląska przejedzie około 20 pociągów towarowych.

Obecny stan infrastruktury spowoduje zatory i bardzo ciężko będzie zrealizować deklarowane przewozy. Wszystko przez nieczynny północny tor w okolicy Twardawy i Koźla. Tor ten został uszkodzony jeszcze przed powodzią z 1997, ale później woda zrobiła swoje całkowicie niszcząc torowisko. Obecnie pociągi kursujące między Twardawą i Koźlem na jednym czynnym torze poruszają się wolniej niżeli jadący rower.

Jak tylko będziemy posiadali więcej informacji na ten temat natychmiast o tym napiszemy.

Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Sobota, 27 marca 2010r. godz.: 11:27. Nr wydania: 137/2010

Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.

Polecamy teksty na podobny temat

Następne teksty:

Poprzednie teksty:

Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawa autorskie © Stanisław Stadnicki 2005-2019
Powielanie, kopiowanie i rozpowszechnianie treści serwisu KolejPodsudecka.pl jest zabronione.
Serwis KolejPodsudecka.pl jest internetowym dziennikiem wpisanym do rejestru Dzienników i Czasopism

  • WebInspiracje
  • Stanisław Stadnicki