Odcinek Twardawa-Koźle do remontu.
Nie widzieliśmy tego jeszcze na żadnym dokumencie, nie widzieliśmy ogłoszeń o przetargach, ale informacja o planowanym remoncie nieczynnego obecnie toru między Twardawą, a Koźlem dociera do nas z różnych źródeł i są to źródła bliskie osobom podejmującym decyzje w tej sprawie.
W obecnym sezonie wiosna-jesień ponownie lawinowo wzrośnie liczba przewozów na linii kolejowej numer 137 (Magistrala Podsudecka). Nie tylko prace po sezonie zimowym wznowią czynne już kopalnie kruszywa, ale mają powstać nowe. Chodzi głównie o kopalnie umiejscowione w okolicach Kamieńca Ząbkowickiego oraz w Racławicach Śląskich. Firma z Wrocławia, która uruchamia kopalnię w Racławicach zadeklarowała nawet chęć zapłacenia za remont 3-kilometrowego odcinka torowiska od Racławic w stronę Głubczyc, gdzie ma powstać bocznica towarowa. Inwestycja w Racławicach może być największą tego typu na Przedgórzu Sudeckim. Oficjalnie mówi się o 15 latach wydobycia, ale wiele osób twierdzi, że kopalnia będzie działała tam przez 50 lat.
W związku z powyższym zarządca linii w chwili obecnej wyliczył, że każdego dnia przez Magistralę Podsudecką w kierunku Śląska przejedzie około 20 pociągów towarowych.
Obecny stan infrastruktury spowoduje zatory i bardzo ciężko będzie zrealizować deklarowane przewozy. Wszystko przez nieczynny północny tor w okolicy Twardawy i Koźla. Tor ten został uszkodzony jeszcze przed powodzią z 1997, ale później woda zrobiła swoje całkowicie niszcząc torowisko. Obecnie pociągi kursujące między Twardawą i Koźlem na jednym czynnym torze poruszają się wolniej niżeli jadący rower.
Jak tylko będziemy posiadali więcej informacji na ten temat natychmiast o tym napiszemy.
Autor: Stanisław Stadnicki.
Publikacja tekstu: Sobota, 27 marca 2010r. godz.: 11:27. Nr wydania: 137/2010
Dziękujemy za lekturę tego tekstu. Możesz teraz wrócić do wyboru aktualności.
Polecamy teksty na podobny temat
- Modernizacja szlaku Jawor - Rogoźnica.
- Już widać efekty prac przy modernizacji dworca w Raciborzu
- Wyremontowany dworzec w Nysie już otwarty!
- Trwają prace przy remoncie linii kolejowej Świdnica Kraszowice - Jedlina-Zdrój
- Miał być rozebrany, ale most w Nowej Cerekwii jest właśnie remontowany
- Efekt końcowy prac pomiędzy Piławą Górną, a Piławą Dolną
- Trwa remont torów pod Piławą Górną
- Wymieniają podkłady w Racławicach i Głogówku
- Dobiega końca remont dachu na zabytkowej lokomotywowni w Racławicach Śląskich
- Wiata na peronie 2. w Nysie już wyremontowana
Następne teksty:
- Kalendarz z koleją podsudecką na rok 2011
- Dziesiąta rocznica najczarniejszego dnia w historii kolei polskiej